Alla inlägg den 17 augusti 2006

Av Soff - 17 augusti 2006 22:00

Den här dagen gick i kinas tecken. Besökte nämligen en akupunkturklinik i Uppsala efter att ha fått fler tips om en och samma man. Dr Pan :-) Jag ringde och bokade i förrgår och fick alltså tid redan idag. Det kändes lyxigt.Efter en nervös färd i bilen dit stod jag äntligen på parkeringen utanför kliniken. Hjärtat bultade och jag kände mig lite lätt kallsvettig. Jag vet inte varför jag reagerade så, var inte direkt orolig för nålsticken eller så men jag antar att allt som har med behandling av vår ofrivillga barnlöshet gör mig nervös och pirrig.Jag öppnade dörren och steg in i en annan värld, sååå mycket vackra saker, rinnande vatten och rann fint ner för ett "vattenfall", tyst och skönt och det luktade mystiskt men gott. Dr Pan hälsade med ett vänligt leende och jag blev förvånad hur ung han var. Visserligen var han väl runt 40-45 men jag hade väntat mig en betydligt äldre kinesgubbe.:-)Efter en titt på min tunga och mitt högra öra kunde Dr Pan konstatera att det inte alls var särskillt konstigt att jag inte blev gravid + att han berättade en massa annat som inte stod rätt till i min kropp. Han hade rätt på ALLA punkter. Jag blev nästan lite ledsen där jag satt men ändå otroligt imponerad av denna man som satt mittemot. Sen var det dax, in bakom skynket och av med paltorna. Jag tror jag räknade till 19 nålar som han stack från fötterna upp till pannan. Till en början gjorde det inte alls ont men när han med jämna mellanrum kom in och skruvade på nålarna gjorde det väldigt ont. Nästan så att jag bävar för att gå dit igen faktiskt.Nåväl, efter 1 timmes behandling var det äntligen över och jag fick en liten genomgång vad han hade gjort. Fick även 4 burkar med örter att knapra i mig. 3 till mig och 1 till mannen. Dr Pan lät väldigt självsäker på att vi kommer att lyckas bli gravida. Själv är jag lite mer försiktig i min förhoppning. Men det känns otroligt skönt att göra nått sånt här för sig själv och för oss. Känslan av att man gör något åt sin situation och tanken att man verkligen kan säga att man provat allt är lugnande och tröstande.Så nu väntar några veckor med mer nålstick och massor av mer örter för vår del. Spännande tider framöver :-)GODNATT!En till av Dr Pans ordinationer var 1 timmes extra sömn varje natt och INGET GRUBBEL!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards