Direktlänk till inlägg 27 augusti 2006

Min helg helt enkelt

Av Soff - 27 augusti 2006 13:11

I fredags var det dax för upptaktsmöte med LC (ett kvinnonätverk som jag är med i) Klockan 16:30 drog vi, 13 glada tjejer, iväg till Östa Camping utanför Tärnsjö. Vi checkade in i två stora stugor och det dröjde inte länge förrän första drinken var i handen :)En väldigt trevlig kräftskiva följde på kvällen och det blev många härliga skratt. Dock blev kräftskivan inte lika "blöt" som jag trott vilket var jätteskönt. För redan klockan 9:00 på lördag morgon var det dax för möte.Efter några timmars givande möte om bl a höstens program och mål med vårt år med LC var det tid att packa ihop och fara hem. Jag blev ganska nyligen medlem av LC18 här i Västerås och jag måste säga att efter den här helgen känner jag verkligen att jag hamnat rätt. Så himla många trevliga, snälla och roliga tjejer. Det är så härligt att skapa nya bekantskaper och det här är verkligen tjejer jag aldrig mött om det inte vore för LC, så jag är så glad att jag fått chansen att få vara med.Något som dock gick väldigt snett under upptakten var mitt matintag. Jag misslyckades nått så fruktansvärt och det slutade med att jag satt och proppade i mig godis. Jag kunde bara inte sluta. Vi har alltid ett stort hjärta fullt av lösgodis på träffarna och när jag väl smakat en liten bit fanns det inget stopp. Jag visste så väl att det var fel men kunde inte förmå mig att sluta. På kvällen när jag la mig mådde jag väldigt dåligt och kände stor skam och tänkte att det där var en engångsgrej. Men vad händer.... jo efter frukosten fortsatte jag att vräka i mig godis. Resultatet blev att i bilen på väg hem fick jag be tjejen som körde att stanna så att jag kunde kasta mig ur bilen och kräkas upp allt jag ätit. Magen verkligen sparkade ut allt godis och allt sött. Jag hoppas att jag lärde mig en läxa och att jag kan komma tillbaka till mina goda vanor igen. *suckar*Väl hemma i Västerås vid 14-tiden var det redan full fart med förberedelserna inför vår egen kräftskiva här hemma. Jag satte genast igång med att pynta vårt uterum med lyktor, papperskräftor, månar och ja allt som hör en kräftskiva till. 16:00 kom våra gäster, två par med deras barn. Två treåringar och en femåring så det var full fart direkt med krocketspel, bus med hunden, jaga mm. Vi hade bestämt att vi skulle grilla lite korv innan kräftorna så att barnen kunde få i sig lite mat också. Detta var nått som blev mycket uppskattat av föräldrar och barn. När kräftorna sedan dukades fram var barnen väldigt nöjda med att få sitta och se på Hitta Nemo. Då och då kom dom till bordet och tog en liten kräfta eller en smörgås. Precis så avslappnat som vi hade hoppats.Nu ska jag iväg till Uppsala och träna jakt med hunden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards