Direktlänk till inlägg 5 november 2006

Inget ont som inte...

Av Soff - 5 november 2006 21:47

...har nått gott med sig brukar man ju säga och just i det här fallet så stämmer det verkligen.Igår skulle jag, Grodan och våra män ut på restaurang och äta. Vi (jag och min man) såg så mycket fram emot att få lära känna Grodan och hennes man bättre och njuta av god mat tillsammans.Lördagen började på ett helt strålande sätt då jag överraksades med frukost på sängen. Så mysigt att ligga och njuta av den goda fruktsalladen och läsa tidningen. Det kändes att det skulle bli en bra dag och vi var så förväntansfulla inför kvällen. När vi väl masade oss ur sängen började jag städa hela huset inför de kommande besöket, alltid mycket mer inspirerande att göra fint hemma när man ska få besök! Och vi tog oss t.o.m tid att sätta upp massa tavlor på väggarna. Sånt som vi liksom har dragit på sen vi flyttade in i mars. Det blev såååå fint! :-)Efter att huset var städat och allt var i sin ordning var det dax att göra lite nytta på annat håll. Mannen tog Harry på en lång promenad och jag började kratta löven som fallit från päron och plommon träden. Skönt att göra lite i ordning i trädgården. Allt jag kunde tänka på var hur skönt det kommer att vara i vår sen när snön smälter och alla löv redan är krattade :-)För att förbereda Harry på en kväll hemma ensam skulle jag ta honom på en lång promenad vid 17-tiden. När jag kom in från krattningen kollade jag till mobilen och såg att Grodan ringt, och dessutom skickat ett sms. Jag såg till min stora besvikelse att Grodan tyvärr blivit sjuk och att dom var tvugna att lämna återbud på kvällens middag. Jag blev verkligen jätte besviken och med ens gick lusten helt ur mig. Fan, den här dagen som börjat så bra....*suckar* Nåväl en magsjuka är inget att leka med och jag önskade att Grodan skulle krya på sig ordentligt och att vi fick ta vår middag en annan kväll.Jag och mannen bestämde oss ändå för att gå ut och äta och såååå gott det var. Jag åt jättegod lax med kräftstjärtar och ett ljuvligt rött vin till. Middagen var väldigt trevlig, men dock kunde vi inte låta bli att tänka på att vi borde haft sällskap. Men men....efter middagen tog vi oss till Å för ytterliggare ett glas vin innan vi begav oss hem.Väldigt väldigt synd att inte få spendera kvällen tillsammans med Grodan och hennes man men det goda som ändå kom av dagen var att vi nu har ett väldigt städat hus och att vi fick upp lite tavlor :-)Nu är det söndag kväll och jag är trött som sjutton, jag ska gå och lägga mig nu.Sov så gott!

 
 
Ingen bild

Selly

20 november 2006 02:17

Have you tried Bailine?
Does it help?
What does it feel like?
Have you tried electrobics?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards