Alla inlägg den 1 december 2006

Av Soff - 1 december 2006 16:11

Mina nya glasögon har äntligen kommit så jag ska skynda mig ner till optikern nu efter jobbet. Jag har köpt två nya par (råkade ha sönder mina gamla i förra veckan) och ett par är rätt extrema i sin design. Jag hoppas verkligen att jag fortfarande tycker om dem och att maken tycker dom är snygga också. Alltid svårt med glasögon tycker jag.Jag får se om jag tar kort och lägger ut...beror på om jag blir nöjd eller inte :-)Ha en skön helg allihop!!P&K

Av Soff - 1 december 2006 16:04

Till fikat idag på eftermiddagen hade kollegorna köpt saffransbullar till allihop och jag bestämde mig på bråkdelen av en sekund att jag också skulle smaka en.Det kändes som ett helt rätt bestlut och jag nöjt av varje tugga - så gott med saffran!!Det viktigaste var att jag tog ett aktivt beslut, jag beslutade att jag skulle ta en bulle och INTE känna skuld över det. Och vet ni, det fungerade. Jag åt med gott samvete och mår inte dåligt så här efteråt. Precis så här vill jag ha det. Att kunna välja själv när jag ska och när jag inte ska ta fikabröd. Jag vill inte att det ska gå av sig själv och utan att jag har kontrollen. 1 december, det är inte klokt. Adventsljusstakarna är utplacerade i fönstren på jobbet och i kväll när vi kommer hem ska vi upp på vinden och hämta ner våra julsaker. I morgon ska vi ner på stan och kompletera med ljusstakar och annat till våra fönster. Det är ju första julen i vårt hus så vi har för många fönster och för få stakar :-) Det ska bli så kul att göra fint hemma.Mannen tyckte att vi redan i kväll skulle försöka få upp ljusslingan i granen på tomten...kan bli spännande i mörkret :-) Han är så glad för vi har köpt gröna ljus till granen och det var han som fick bestämma. Jaja det blir nog fint :-)

Av Soff - 1 december 2006 14:22

Älskade lilla Lina...alltså hon är helt fantastisk. Jag längtar till att träffa henne hela tiden och försöker att i alla fall se till så att vi ses någon gång i veckan. Hon växer med raket fart och man märker att hon blir mer och mer medveten om värden runtomkring. Snart vet hon att jag är hennes faster, jag och ingen annan! Lite mallig är jag måst jag erkänna.Har fått min brors tillåtelse att lägga ut den här rara bilden på henne.PUSS PUSS lilla vännen!

Ovido - Quiz & Flashcards