Alla inlägg den 6 december 2006

Av Soff - 6 december 2006 13:06

Så ja, nu är dekorationen till mitt pepparkakshus inhandlat, det blir inte helt oväntat rosa pynt som kommer överväga. Röda båtar, vita/rosa svampar och jungfrubröst :)Köpte också små rosa hjärtan som inte är godis men som är mer som tårtdekoration och så silverkulor. Min pappa ska ta en timme ledigt i eftermiddag bara för att tjejerna slutar skolan vid tre och dom vill sätta igång att baka på en gång. Så roligt att se min pappa bli så engagerad när det gäller sånt här pyssel. Så har han alltid varit. Jag hoppas verkligen mina barn kommer snart så han orkar vara aktiv med dom också.*drömmer mig bort i tanken*

Av Soff - 6 december 2006 08:30

I kväll är det dax för det årliga pepparkakshusbaket...alltid lika roligt :-) I år ska jag baka tillsammans med min pappa och deras två grannflickor så det är hela 4 hus som skall konstrueras i kväll. Min gissning är att tjejernas och mitt hus blir något mer fantasifullt än vad pappas blir. Han är otroligt traditionsbunden när det gäller dekorationen på pepparkakshusen och det SKA vara Nonstop på taken och inget annat!!Själv har jag sedan min frigörelse från min pappas tyrannliknande pepparkakshusbak haft allt annat än just Nonstop på mina tak. Passar på att lägga ut en bild på mitt första pepparkakshus som jag gjorde själv när jag fyttat hemifrån. Jag kommer ta kort på huset som görs i kväll så ni får se sen :-)I kväll ska jag sova över hemma hos mamma och pappa, dels för att vi jobbar i samma hus och det är skönt att slipppa åka fram och tillbaka. Sen så är det så att maken just nu är på väg till Köpenhamn för att se på Champions Leage och Celtic mot just FC Köpenhamn så om jag bor kvar här så får jag lite sällskap. Sen passade det ju extra bra att vi kunde baka pepparkakshus i kväll, ser så mycket fram emot det.Grannflickorna är 11 och 13 år och mamma och pappa har liksom behandlat dem som sina egna barnbarn och alltid hittat på roliga saker tillsammans med dem så det ska bli så kul att få vara med :-D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards