Alla inlägg den 13 december 2006

½

Av Soff - 13 december 2006 16:13

Så många lussebullar blev det för mig idag i alla fall. Jag kunde inte hålla mig helt och hållet utan föll pladask för den ljuva doften av nybakade lussebullar. Min mamma räddade mig från att äta upp hela och åt helt enkelt upp den andra halvan :)Nu återstår kvällen eldtest hos min kompis på kalaset....jag ska försöka ta med mig nyttiga saker att smaksa på och hoppas att det får mig att hålla mig borta från tårtan.Trevlig kväll på er!!PUSS

Av Soff - 13 december 2006 10:49

...Lussebullar är mitt stora mål för dagen. Jag blev överlycklig när kollegorna berättade att dom tyvärr inte fått tag på lussebullar igår utan endast bjöd på pepparkakor till fikat i morse. Pepperkakor är mycket lättare att motstå. Tyvärr fick jag vet att till em fikat kommer lussebullarna vara fixade så jag får verkligen stålsätta mig då. Jag vill verkligen INTE äta någon lussebulle idag. Jag har ju tränat som en tok de senaste dagarna och jag vill inte att det ska ha varit förjäves. Jag ska verkligen sattsa på att njuta av julbordet som kommer nu på lördag och då gäller det att jag inte slarvar nu mitt i veckan.Ikväll ska jag dessutom på kalas till min kompis som är superbra på att baka så där lär det krylla av godsaker....prövningarnas tid är verkligen här.... *suckar lite*I morse var jag i alla fall i väg till gymmet igen och joggade 40 minuter. Vågen i morse visade härliga 64,2 kg, så lite har jag inte vägt sen jag kan komma ihåg. BMI just nu 25,7 så det känns jättebra :-)

Ovido - Quiz & Flashcards