Direktlänk till inlägg 18 december 2006

Berg- och dalbana

Av Soff - 18 december 2006 08:20

Min vikt går verkligen upp och ner upp och ner och upp igen...Mönstret är det samma hela tiden, ena veckan kämpar jag stenhårt. Jag tränar, äter sunt, dricker mycket vatten sköter mina mellanmål och så vidare...resultatet blir runt -1 kg. Efter en sådan kanonvecka blir jag så nöjd och glad och börjar unna mig saker.Jag vet att jag skrivit om det här tidigare men jag måste skriva om det igen.Veckan efter en toppenvecka blir katatrof! Jag äter smörgåsar, korv, godis, dricker läsk, motionerar inte mm mm...resultatet efter helgen är häpnadsväckande + 2,5 kg över helgen...jag funderar på om det ens är möjligt?!?! Men men så är det i alla fall...vågen visar 66,7 kg, alltså 700 g mer än min tillåtna vikt. Mitt mål på 60 kg till februari känns lååååångt borta. I och för sig har jag just fått mens och det gör ju sitt till men jag kan inte skylla allt på det. Usch vad trött jag blir på mig själv, jag vill ju inte vara tjock, vill inte tillbaka till gamla vanor...ändå är det så svårt att hålla sig till de nya. Jag tror inte jag har kraft kvar att göra att ryck nu till den här veckan som kommer...julveckan. December är verkligen ingen bra månad *suckar lite uppgivet*

 
 
applecore

applecore

18 december 2006 10:50

Jag är ingen höjdare på att komma med bra "peppar-kommentarer", men jag vill bara säga att jag är helt säker på att du kommer att klara ditt mål! Du är en jättestark tjej som gjort en fantastisk viktresa! Stor kram /Helena

http://applecore72.blogspot.com

 
Ina

Ina

18 december 2006 11:54

Nej vet du vad!! "Jag tror inte jag har kraft kvar att göra ett ryck nu..." Det går vi inte med på! Måndag- torsdag är perfekt till att göra just detta ryck - det är vi många som tänker göra, häng på! Man blir inte tjock mellan jul och nyår, det är mellan nyår och jul det händer... Än är det inte jul, så kom igen nu och TÖM vätskan ur kroppen - för VÄTSKA är ju vad det är när man går upp så där fort. Gör du bra val de kommande 4-5 dagarna nu så kommer julmaten att smaka godare - eller hur!!?
HEJJA!! :) & kram förstås!

http://inatankar.blogspot.com

 
Ingen bild

Soff

18 december 2006 11:59

*skrattar högt* Vilka härligt energigivande meddelanden ni ger mig tjejer!

Och Ina, du har helt rätt och du gör helt rätt i som rycker upp mig och sparkar lite på mig nu, det är precis vad jag behöver. Än är det inte jul, några dagar kvar som jag SKA göra det bästa av. Jag har redan bokat in träning i kväll, i morgon och på torsdag kväll. Jag vet att när jag tränar äter jag bättre också så det ena ger det andra.

Än en gång tack både Ina och Appelcore, det betyder så mycket att få lite kommentarer!!

KRAM till er båda!

 
Ingen bild

Linda

18 december 2006 15:07

jag går upp 1-1½ kg under mens så lite kan ju din +vikt bero på det

 
Ina igen

Ina igen

19 december 2006 09:47

Hej igen!
Får jag länka till dig från min blogg? Håller på att uppdatera lite... :)

http://inatankar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards