Direktlänk till inlägg 20 december 2006

Aldrig gravid

Av Soff - 20 december 2006 11:36

Nu är det ett faktum - jag blir aldrig gravid. Igår tog jag och maken ett stort och svårt beslut. Vi har ju länge stått i kö för att få göra äggdonation nummer två, i alla fall har vi trott att vi stått i kö, tyvärr visade det sig att vi fått felaktiga uppgifter från Akademiska i Uppsala. Vi kan få ett till försök om vi själva skaffar en donator, men endast då. Det känns som vi blivit blåsta på 9 månader av dem där uppe *suckar lite uppgivet* Efter diskusioner oss imellan kom vi fram till att vi inte ska försöka nått mer med äggdonation. Jag ringde direkt till Akademiska och bad dem bränna min journal eller i alla fall stoppa in den i ett arkiv långt ner i källaren och aldrig mer plocka upp det. Direkt när jag lagt på luren kände jag mig lättad och nöjd...men det dröjde inte så länge förrän sorgen liksom hann i kapp mig och slog ner mig bakifrån. Jag kommer aldrig bli gravid så är det bara, fram till igår har det i alla fall funnits en chans. Om än en mycket liten chans men ändå, igår blev allt så definitivt. Jag hade just förlorat en massa saker...jag kommer aldrig få se ett gravtest som visar ett stort fint plus, aldrig få smyga ner bredvid min älskade man och berätta att jag är gravid, aldrig få se min mage växa sig stor och fin, aldrig på shoppa på "mamma avdelningen", aldrig få känna mitt barn göra sig påmint genom en liten spark någonstans i revbenen, aldrig få veta hur en värk känns, aldrig få ringa och berätta att nu är vi på väg till BB och att mina föräldrar snart ska få bli mormor och morfar, aldrig få vara med mitt barn i dess aldeles första sekund i denna värld...

 
 
Ina

Ina

20 december 2006 12:53

Jag kan inte säga att jag förstår dig, men jag anar smärtan i alla fall, har varit i och inärheten av vissa av sakerna själv. Det är så lätt att se vad man inte får, och så svårt att se vad man har och vilka möjligheter som istället kan ges. När det är färskt och nytt "får" det göra hur ont som helst, man får vara både arg och ledsen och känna hat och förtvivlan. Gör det till att börja med nu... sen finns det många omkring som kan hjälpa dig att se saker du har och har möjliget att få - men ta det sen, sörj nu.

Nånstans i världen finns/kommer att finnas ett barn som just du och din man är tänkta som föräldrar till. DET är jag säker på...!

http://inatankar.blogspot.com

 
Ingen bild

Soff

20 december 2006 13:20

Hej Ina,

Tack för dina ord, det värmer.

Och precis som du säger så finns det massor av saker som vi faktiskt kommer att få och det kommer att bli ljusare framöver och lyckan kommer att komma tillbaka. Men just nu vill jag sörja och vara arg...men snart är det jul och ett helt nytt år ligger framför oss...och det är en skön tanke.

KRAM S

 
Fien

Fien

20 december 2006 21:34

HEj sophie!
Va ledsen jag kände mej när jag läste ditt inlägg idag! varför är världen så orättvis! igår störtbölade jag för att jag inte kom in på min utbildning! det kändes som om det var det värsta som någonsin hänt mej! va kort man tänker! jag har ju gått igenom allt de som du skriver att du aldrig få gå igenom! när du säger aldrig så låter det så hemskt! jag sitter fortfarande o hoppas på att du ska bli gravid! fattar inte varför det ska vara så hemskt! stooooooor kram till dej finns inga ord för hur sorgligt det är=(

http://fien.blogg.se

 
Ingen bild

Grodis

20 december 2006 22:23

Åh, vännen... Vet inte vad jag ska skriva... Men du skriver så starkt, så innerligt... Jag känner verkligen med dig/er just nu. Samtidigt så vet jag att en vacker dag så kommer vi alla kunna titta tillbaka på denna tid och se på den på ett helt annorlunda sätt än vad vi gör idag, det lovar jag dig! Ha nu en riktigt skön och lugn jul och rå om varandra ordentligt så festar vi loss tillsammans på nyårsafton och firar in ett nytt, spännande 2007! Stooooor kram!

 
Ingen bild

CJ

21 december 2006 11:17

Jag vet inte vad jag skall skriva..... livet är så himla sorgligt och orättvist ibland.
Vi var själva barnlösa i över 10 år och jag känner igen så mycket av det du skriver, det görs så ont, så ont (inte bara om natten utan alltid)
Har ni inte ork mer el vill ni inte försöka hitta en egen donator?

Vi fick till slut våran lilla familj, det finns ju flera vägar att gå, så jag hoppas att ni en dag också har ett barn i er famn på ett el annat sätt.

KRAMAR I MASSOR

 
Ingen bild

Soff

21 december 2006 13:18

Åh mina kära "bloggvänner" och Grodis, om ni bara visste vad era ord hjälper och vad varm jag blir i hjärtat av det ni skriver. Tusen tack för att ni tar er tid att läsa och svara på mitt svammel.

 
applecore72

applecore72

24 december 2006 20:09

Vilket stort och svårt beslut ni tagit! Jag är så ledsen för er skull och hoppas att det snart vänder för er i er barnlängtan!Många, många cyber-kramar och en riktigt god jul! /Helena

http://applecore72.blogspot.com

 
Jossan

Jossan

28 december 2006 11:28

Vill så gärna skriva något bra och uppmuntrande till dig, men det går bara inte. Så jag vill istället tacka dig för att du skriver så naket och uppriktigt. Det får oss andra att se på vår egen vardag och våra "problem" genom ett annat perspektiv.

http://jossans.bloggagratis.se

 
Mia

Mia

11 januari 2007 18:41

Åh, vad jag känner igen mig i det du skriver! På det stora hela så har jag acceptarat att det aldrig kommer att hända och mår oftast bra i min ofrivilliga barnlöshet...men vissa saker kan få mig ur form. Bland annat tanken att jag aldrig kommer få köpa några mammabyxor, lite fånigt men så är det.

Stor kram och lycka till med adoptionen!

http://miaantonia.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards