Alla inlägg den 3 januari 2007

Av Soff - 3 januari 2007 21:40

Just så heter en bok som jag fick som bonus igår när jag köpte en tidning. Jag tog mig tid och tittade i den igår och det visade sig att det inte var en typisk läsarbok utan mer en skrivar bok. En bok där det är meningen att man varje kväll innan man somnar skriver ned lite saker om dagen som har varit. Som en dagbok - fast det ska bara handla om en själv och vad som har varit bra.1. Skriv minst 3 saker som du gjort bra i dag.2. Skriv minst 1 sak du är tacksam över.3. Skriv minst 1 sak du behöver hjälp med i morgon.Oj vad svårt tänkte jag men det fanns en hel del tips i boken på vad man kunde skriva. Det är svårt att direkt komma på något som man varit bra på. Det är ju alltid så mycke lättare att tänka på sånt som man gjort fel eller dåligt under dagen. Inte undra på att man blir trött och ledsen ibland.När jag fått fundera en stund på den första uppgiften kom jag faktiskt på en hel del saker som jag gjort bra idag (igår) och när jag fick ner det på papper så märkte jag hur jag genast blev gladare i sinnet. Tänk vad fånigt lätt det går att styra sina egna tankar.Jag kom snabbt på vad jag var tacksam för just igår och skrev ner det direkt. Sen när det kom till vad jag ville be om hjälp med till idag så tog det stop. Vad behöver jag hjälp med och VEM skriver jag till? Åter igen var det fantasin som satte gränsen och jag kom på mig själv flera gånger tänka att "nej så kan du inte skriva"....varför skulle jag INTE kunna skriva det jag tänkte. Det här är ju MIN bok och det är bara jag som ska läsa. Usch så man är mot sig själv ibland. Nåväl jag ska snart gå och lägga mig och först ska jag se till att fylla i dagens bra-grejer för jag tror att den här boken verkligen kan hjälpa mig till att bli lite gladare och som meningen med boken är - få lite bättre självkänsla.Jag rekommenderar er att köpa tidningen Topp Hälsa och få denna bok ni också. Dessutom är tidningen suveränt bra.Godnatt!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards