Alla inlägg den 13 januari 2007

Av Soff - 13 januari 2007 20:23

Jag har ju inte skrivit om vikten och mitt ätande på ett tag och jag vet inte varför. Normalt så brukar jag undvika ämnet när det går dåligt och jag går upp i vikt. Så är inte fallet nu utan jag har bara inte tagit upp det ändå.Nu efter nyår är det ju full fart framåt som gäller och jag är fast besluten om att nå 60 kg innan sommaren, helst redan i mars men vi får se hur det går.Jag väger mig på torsdagar nu mera och det känns bra, förra veckan vägde jag 65,6 och den här veckan 64,6, 1 kg bort på en veckan känns toppen. Jag fokuserar på mina mellanmål, mitt vattendrickande och vad jag äter lunch/middag. Jag försöker skära ner på kolhydraterna så mkt det går. Håller stenhårt på max 1 dl ris/pasta eller 2 potatisar till varje måltid och bröd endast på helgerna. I veckan som gick har jag ätit endast fruktsallad till frukost igen, lika som i somras, och det är både gott och det känns otroligt bra och nyttigt.Ett annat tips jag fick av Anna Skipper var att koka ingefära och dricka avkoket under dagen. Enligt henne är ingefära det absolut bästa sättet att få fart på förbränningen. Jag har inte fått nån rutin på kokandet förrut för jag har tyckt att det varit för pyssligt. Men nu känner jag att jag behöver ALL hjälp jag kan få för att tappa de sista kilona. Så jag har kokat två kastruller med ingefärsvatten och....inte är det så gott men det känns som att det gör nytta så det här kommer jag fortsätta med.Koka ½ ingefära i ca 5-6 dl vatten i 1 timme. Drick en kopp och ställ in resten i kylen, varm kopp för kopp sedan. Det håller i 3 dagar i kylen. Ett litet tips på här på lördagskvällen :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards