Alla inlägg den 17 januari 2007

Av Soff - 17 januari 2007 07:51

Igår var det alltså första LC mötet för 2007. Vi träffades 12 glada tjejer vid 19-tiden hemma hos en i gruppen. Lite vin och lite nötter till att börja med och sen satte vi oss ganska snart till bords. Vi var hungriga allihop. Det bjöds på kycklingwok med Basmatiris, gott och rätt nyttigt så det kändes bra. Till efterrätt var det hemlagad fruktsallad så det kändes ju också toppen.Mötet var otroligt trevligt och temat var som sagt att vi skulle lära känna varandra bättre. Detta gjorde vi genom att under varje tallrik låg det en lapp med en liten fundering/fråga som var och en skulle svara på eller fundera i kring. Det var roliga och ibland lite svåra ämnen. Jag fick ett väldigt passande kort där det stod...Det här är mina framtidsdrömmar..... :-) Självklart berättade jag om våra planer för adoptionen och det var ju verkligen nått om mig som gjorde att tjejerna lärde känna mig bättre. Jag har inte pratat så öppet om det inför dem annars och endast några få har vetat om vår situation.Bordsplaceringen sker slumpvis med hjälp av memorykort så det var ingen som kunde veta vem som skulle få vilket ämne men i många fall var det väldigt passade att en viss tjej fick ett visst ämne. Det handlade till exempel om...Vad är vardagslyx för dig?, Vart skulle du vilja bo?, Hur är en bra ledare?, Vad skulle du vilja bli känd för? mm mm. En intressant kväll med många roliga diskusioner blev det och kvällen blev rätt sen. Var inte hemma förrän vid halv ett. Trött men väldigt nöjd med kvällen. :-)

Ovido - Quiz & Flashcards