Alla inlägg den 18 januari 2007

Av Soff - 18 januari 2007 15:34

Nu har jag hittat min målbild för våren!! Wohoooo *glad*!24 juni åker jag och maken till Mallorca :-) En vecka i solen ska bli sååååå skönt. Det var länge sedan vi var på solsemester men nu blir det äntligen av. Jag har aldrig varit på Mallis och kände så att jag ville åka dit. Tog hjälp av en kompis på Ticket och bokade igår.Min målbild handlar alltså om mig i bikini på beachen på Mallis. Jag vill ta många fina kort från vår semester och jag tänker INTE vara en tjockis då. Punkt slut!Jag ska plocka fram bilden av mig själv i en vrålsygg bikini, härligt semesterbrun och med ett strålande leende på läpparna när det blir som allra svårast att motstå godsaker eller när det känns för tungt att gå iväg och träna.

666

Av Soff - 18 januari 2007 14:22

Jag tycker mig ana en viss symbolik i siffrorna 666 -the number of the beast... :-)66,6 kg visade nämligen min sprillans nya våg som jag från och med idag ska väga mig på på TORSDAGAR och inget annat :-) Det är svårt att hålla sig från att tjuvväga sig men jag ska försöka i alla fall.66,6 kg blir en justering upp med 2 kg sen förra veckan, tungt och trist just nu men det känns otroligt bra att äntligen ha min nya våg hemma så att jag från och med nu kan väga mig hemma direkt på morgonen. Ni som läst tidigare vet ju att jag fram till nu har vägt mig på två vågar och tagit ett medeltal mellan dessa. Skönt att slippa det nu och verkligen bara få en enda vikt. Mitt mål var ju att nå 60 kg till födelsedagen, det känns som en omöjlighet just nu och jag får flytta fram målet en aning. Har inte bestämt mig för när jag ska vara i mål än, avvaktar lite.Klart är det i alla fall att jag måste börja träna mer regelbundet och det tänker jag sätta fart med två onsdagar från nu...min vän Grodan har tipsat om en Pilatesträning här i stan som vi ska gå på tillsammans. Det ska bli kul med en ny sorts träning och trevligt sällskap.En annan bra grej som är på gång är att en gammal vän som bott i Linköping nu äntligen är tillbaka hem. Hon och jag kommer att träna tillsammans på N´joy och det kommer göra det hela både roligare och lättare. KUL! Maten är ju ett annat kapitel som jag måste skärpa till mig ordentligt. Det har faktiskt blivit både skräpmat och för mycket fika den sista veckan. Jag håller som bäst på med att samla ihop bra recept och ska sätta mig ner i em och göra en planering för 14 dagar framåt. Enda chansen för mig att kunna äta nyttigt.Dax att jobba lite nu så att jag hinner med att göra planeringen sen...så får det bli....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards