Alla inlägg den 22 januari 2007

Av Soff - 22 januari 2007 15:49

Jag kan inte låta bli att drömma mig tillbaka till sommaren en kall vinterdag som denna. Här är en härlig bild från i somras när vi är ute och badar på Ängsö.

Av Soff - 22 januari 2007 15:19

Ni som läst länge vet att jag pratat om problemet med skidbyxor och min lycka över att nu äntligen kunna komma i mina Burtonbrallor som jag köpte mars 2005.I december 2005 skulle vi upp till Åre för att fira nyår och när jag glatt plockade fram mitt Burtonställ blev jag helt chockad. Jag kunde inte längre ha byxorna och jackan satt väl tight men den kunde jag ändå använda.Byxorna kom inte ens upp över rumpan!! Jag var helt förtvivlad och stortjöt en hel kväll. Det var då jag bestämde mig för att det fick vara nog. Och ja resten vet ni ju....Igår när snön äntligen hittade hit så skulle jag ta på mig byxorna och gå ut och skotta. Men nu har det blivit så att jag inte ens kan få dom att sitta uppe. Jag kan knäppa igen helt och ändå lyckas dra dem både upp och ner. Roligt roligt eftersom resultatet syns så väl på det sättet, mindre roligt att behöva köpa nytt...IGEN!!Som tur är har jag fått ett par byxor av Grodan - tack så mycket dom satt fint igår!!MEN idag testade jag ytterliggare ett par skidbyxor. Ett par som jag köpte när jag var 15 år gammal och som jag ganska snabbt växte ur och min pappa fick ärva dem av mig. Sedan dess har han haft dem när vi har varit upp till Sälen och så och jag har grämt mig över att JAG inte kunnat ha byxorna men att pappa kunnat. Jag har inte vågat prova dessa byxor förrän idag...och vet ni....dom passade och var t.o.m lite stora *hoppar runt, dansar, tjoar och visslar* Åh jag är så glad!!Vilken inspiration det är att kunna komma i gamla kläder. Det är ju inte ofta man har något som är över 14 år gammalt kvar hemma men å så glad jag är över att dessa byxor blivit kvar :-)

Av Soff - 22 januari 2007 13:52

...i morse fastän att jag bestämt mig för att endast väga mig på torsdagar. Svårare att hålla sig nu när vågen är hemma men jaja sånt händer ibland.Efter några kommentarer från maken i helgen var jag nyfiken på om han kanske hade rätt...så i morse hoppade jag upp på min nya fina våg för att konstatera att han faktiskt hade rätt. -1,7 kg sen i torsdags 64,9 kg visade displayen. Min nya supervåg visar även fettprocenten i kroppen och dessutom också vätskebalasen.Dagens siffror var alltså:64.9 kg35.6% fett42% vätskaVad exakt för vätskebalans man ska ha vet jag inte, jag ska läsa på mer och återkommer när jag vet. Jag är ju inte helt nöjd med en fettprocent på 35,6 men jag vet att innan jag började banta så var den uppe i hela 48% så jaja jag ska inte klaga. Ska bli kul att se hur mycket den kommer att ändras när jag är i mål + att jag börjar träna mera.Jag är i alla fall strålande nöjd med resultatet nu och jag hoppas kunna få ett minst lika bra resultat på torsdag som är den riktiga vägdagen.Håll tummarna!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards