Alla inlägg den 25 januari 2007

Av Soff - 25 januari 2007 11:53

Igår gjorde jag en supergod kycklingsoppa som är "godkänd" som nyttig mat :-)4 portioner2 kycklingfiléer50 g bacon2 morötter100 g rotselleri1 gul lök8 dl höjsbuljong2 dl matlagningsgrädde1 tsk basilika1½ dl röda linser1 dl hackad persiljasalt och peppar1 msk mjölSkär allt kyckling, bacon, morötter, selleri och lök i ganska små tärningar.Stek kyckling och bacon, häll sedan på grönsakerna som får fräsa med i några minuter.Häll på buljong och persilja, krydda med basiklika och lite svartpeppar.Häll i linser och koka i 10 minuter.Blanda grädden med mjölet och häll i, koka ytterliggare 3 minuter. Smaka av med salt och peppar.GOTT!!

Av Soff - 25 januari 2007 09:52

I morse var det dax för vägning nr 2 på min fina nya våg. Förra veckans vikt var ju 66,6 kg och idag visade den 65,8. Alltså -0,8 kg på en vecka. Jag har sagt till mig själv att allt över -0,5 i veckan ska jag vara nöjd med så det tänker jag vara.Jag har dessutom slarvat rätt mycket igen, varit ute på restaurang och ätit 2-rätters, druckit vin, ätit lite smörgåsar och sen jag träningen lyst med sin frånvaro.Simmade förvisso 45 minuter igår kväll men det ränkar jag inte som träning utan mer som social verksamhet och avslappning. Jag vill verkligen få in rutin på att träna tisdag/torsdag och två gånger varje helg med promenader. Nästa vecka på tisdagen kommer det vara en riktig bra dag för då har jag LC-möte och skulle vanligtvis inte kunna träna MEN på vårt möte nästa vecka ska vi på SPINNING!! Så då blir det både ett trevligt möte + att jag får min träning :-D

Ovido - Quiz & Flashcards