Direktlänk till inlägg 15 februari 2007

Sanningar

Av Soff - 15 februari 2007 12:33

Tillslut kommer sanningen ikapp, oavsett om man vill det eller ej. Sanningen är att jag fallit tillbaka i gamla vanor. Ju mer jag tänker på det desto mer klart blir det för mig att mitt beteende har ändrats. Ändrats tillbaka till hur det var förrut. Händerna har börjat gå av sig själv igen, jag planerar för hur jag ska kunna äta så ingen ser, jag smygköper godis på ICA och äter innan jag kommit hem så att inte maken ser...Det här har pågått under en tid nu efter nyår och det har bara blivit värre och värre. Jag unnar mig fikabröd oftare, hittar alltid ursäkter för att äta bröd och annat gott till t ex frukost. Jag är urdålig på att köpa hem nyttig frukt för att ha som mellis och även såklart till frukost. Det var länge sen jag åt en fruktsallad till fruost nu. Det har blivit både ägg, mackor och gröt med sylt. Jag har även börjat söta mitt te igen, det som jag HELT slutat med. Det började en söndag när jag var lite trött och hängig och ville bota en eventuell halsont med lite honung i teet. Nu har jag så mycket honung i mitt te att det smakar som rena godiset. Sockersuget har återtagit sitt grepp om mig, det är bara att inse fakta.Jag har under några veckor på någotvis ändå stått still i vikt, eller pendlat lite upp och ner inom rimliga gränser. Detta har lett till att jag slappnat av ännu mer och tänkt att det är så bra för jag går ju ändå inte upp så mycket.Idag visade vågen mig en ny sanning - jag har gått upp 1,7 kg på en vecka. Vikten just nu är 67,5 kg! Jag hade ju bestämt mig för att inte väga mer än 66 kg när jag gick in i det nya året. Det målet klarade jag av men sen nu efter nyår är det som om jag inte bryr mig längre.Jag har nu bestämt mig för att ta hjälp av det faktum att min älskade vän Grodan nu påbörjat sin resa mot färre kilon. Det sporrar mig att veta att hon nu också kämpar ordentligt och vi kommer kunna stötta varandra jättebra nu.Några små saker som jag ska ta tag i och förändra tillbaka igen är:1. Inget mer fikabröd 2. Inget honung i teet3. Inga smörgåsarDet får bli som en liten omstart för mig och sen får jag ta tillbaka alla andra goda vanor jag hade i somras. Träningen är ett kapitel för sig, jag har inte rört mig alls på nästan 3 veckor. Jag liksom gömmer mig bakom att det är vinter, kallt och mörk. Orkar inte ta tag i det och finner inte tiden att masa mig iväg till löpbandet.MEN jag ska försöka även där och jag tror jag ska börja gå på lite konditionspass i stället för att känna att det är en förändring....nåja...jag tar tag i vad jag äter först och främst nu...*slår mig på kinderna hårt och skriker kom igen*

 
 
Bridz

Bridz

15 februari 2007 17:18

Du vet i alla fall vad du behöver ändra på, och det är en jättebra start!

Hittade din blogg alldeles nyss föresten, känner igen dig från Aff.

http://bridz.blogspot.com

 
applecore

applecore

15 februari 2007 17:37

Sophie! Det här är en tillfällig svacka! Du kommer att klara dig jättebra! Det är kul att träna! Godis är äckligt (jag kan berätta hemska saker om lösgodis om du vill :-) Kram! /Helena (som fortfarande är sugen på en promenad, men som tyvärr är out-of-town i helgen)

http://applecore72.blogspot.com

 
Ina

Ina

15 februari 2007 19:33

När inte motivationen finns där måste disciplintanten in. Hon var hos mig men smet härifrån... även jag plockar in henne igen - efter 2 dubbeldajm i bilen hem idag, plockar jag in henne. Vet PRECIS vad du pratar om. Vi stoppar här!

Jag och Ulrika (Pösmunken på viktsnack) är med på vårrus. Vilka är de andra?? Känner jag (till) dem? Fast jag känner ju inte dig heller :) Ulrika kände visst nån mer som var intresserad också!
KRAM & PEPPSPARK i rumpan. NU kör vi!!

http://inatankar.blogspot.com

 
Ingen bild

Soff

16 februari 2007 08:19

Bridz> Kul att du hittat till min blogg och kände igen mig från Aff. Jag har nästan helt slutat vara där inne, känner att bloggen ger mig chansen att skriva av mig ordentligt. Jag ska genast gå in på din och titta vad som händer i ditt liv. TREVLIG HELG!

 
Ingen bild

Soff

16 februari 2007 08:21

appelcore> Du får väldigt gärna berätta allt otäckt du vet om lösgodis - behöver ALL hjälp jag kan få ;-) *ler*

Jag är också lite upptagen i helgen så vi kan väl sikta in oss på nästa?!?!

Ha det så jättebra! KRAM!!

 
Ingen bild

Soff

16 februari 2007 08:26

Ina> *skrattar* nej du känner ju inte mig heller och jag tycker det är jättekul att vi ändå ska göra det här tillsammans.

Madelene är en kompis som jag haft sen vi började spela handboll ihop när vi var 7 år. De andra två tjejerna träffade jag genom vår föräldrarutbildning inför adoptionen. En av dem har lämnat ett inlägg här ovanför appelcore. :-)

Och du har helt rätt - vi stoppar här! Båda två. In med mer diciplin, det är precis vad jag behöver. Tack för stödet. Ha en bra helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards