Alla inlägg den 1 mars 2007

Av Soff - 1 mars 2007 14:28

...vägdag igen....Dagar som denna undrar jag verkligen vad jag håller på med? Vad jag har fastnat i för ond cirkel? Hur ska jag komma vidare? Varför är det så svårt att hitta motivationen? Varför har jag så svårt att motstå frestelser i form av godis, bullar, kakor, chips, glass....ALLT som får mig att gå upp i vikt igen.Jag vill verkligen inte bli tjock igen, men ibland undrar jag om jag inte är på väg rakt upp dit igen. Dit där jag INTE vill vara. Där jag inte kan känna mig fin, där jag har svårt att hitta kläder som passar, där jag känner mig uttittad och utanför. FAN FAN FAN Sophie vad är det här för destruktivt beteende?!?!Alltså vågen idag visade ingen skyhög siffra men ändå ett klart plus från förra veckan. Och det gör mig så förbannad. Nu har jag pendlat mellan 65,5-67 kg i flera månader och jag kommer inte neråt. Suget efter sötsaker har istället ökat och jag smygäter igen. Så nu har jag sagt det....jag SMYGÄTER! *andas ut* åh så skönt att få skriva det! Hemskt - men skönt! Jag måste, jag bara MÅSTE ta tag i mig själv igen. Sluta äta allt det där onyttiga och fokusera...verkligen fokusera som i somras. Träningen är ett kapitel för sig. Har inte varit till gymmet på flera månader och ingen träning blir det på helgerna heller. Usch fy så det här låter. Men det är sanningen och jag hoppas bli lite mer klarsynt när jag får ner detta i skrift och ni andra kan läsa det också.Jag sticker ju till Åre på lördag och efter den resan, då är det jag som tar tag i tränigen igen. Tror att dagarna i backen kommer vara bra för mig. Rena motionspasset för mig att ta mig ner för fjället på min bräda ;-) Det kommer väl bli mycket vin och god mat på kvällarna antar jag men jag ska verkligen försöka hålla mig till nyttiga luncher och frukt under dagarna.Åh det är så mycket jag lovar hela tiden, det är jobbigt när jag inte kan hålla det. Känner mig besviken på mig själv men kan inte förmå mig att sluta ändå. Jag undrar vad jag ska göra för att få ordning på mig själv igen och få in lite diciplin. Jag vill ju inte vara en tjockis...*slår mig själv på kinderna* kom igen nu Sophie du fixar det här....

Ovido - Quiz & Flashcards