Alla inlägg den 2 mars 2007

Av Soff - 2 mars 2007 16:20

Nu är det endast 10 minuter kvar tills jag ska på semester! Det ska bli såååå härligt att komma bort några dagar tillsammans med maken. Att få tid för varandra och kunna prata mycket om vår kommande adoption. Jag tror det här är precis vad vi behöver.Vi kommer ju åka till Åre som jag tjatat om så mycket. Där kommer vi att bo i Åre Fjällby men vi kommer att spendera mycket tid tillsammans med goda vänner som är där i sin egen stuga. Det är Harrys brorsas familj som vi skall på semster tillsammans med. Eller egentligen var det så att dom skulle till Åre och jag var fräck nog att boka in samma vecka :-) Vi hoppas dom tycker det är lika kul som vi, men det tror jag :-)Vi har inte känt varandra så himla länge men ändå känner vi att dessa personer är bland våra närmsta vänner. Härligt när man träffar på människor som man liksom tycker om direkt och som är lätta att umgås med. Det ska bli hur kul som helst detta. Passar på att lägga in lite sköna vinterbilder. Den på mig är iofs från Ischgl Österrike 2005 men det ser så skönt och avslappnat ut så den fick vara med.Ha det så bra allihop. Skriver och berättar sen såklart!!KRAM

Av Soff - 2 mars 2007 13:31

Ibland är det verkligen bra att vara bra försäkrad. Det fick jag bevis för idag.Vi har sedan första mötet med våra hemutredare funderat på vart vi ska vända oss för den obligatoriska hälsoundersökningen. Vi har via vänner som redan gjort detta fått reda på att det kan variera kraftigt i pris mellan olika kliniker och dessutom fått tips om vart vi kan vända oss.En klinik i Stockholm som Grodan och hennes make vände sig till var den billigaste men min kära man var envis och ville absolut inte åka till huvudstaden för en sån sak. Vi bestämde oss för att kontakta Livum här i stan, även om det där kostar 950:-/per person!! Utlöst om du frågar mig!Innan jag ringde dit för en tid så slog det mig att jag skulle ta och kolla med vår sjukvårdsförsäkring som vi har via Länsförsärkringar. Ett telefonsamtal senare så sitter vi här med två bokade tider hos Livum - GRATIS! Wohooo.....det känns verkligen toppen!! Nu kan vi unna oss ett par extra öl i Åre :-)

Av Soff - 2 mars 2007 10:36

Idag är jag frisk igen från förkylningen, visst näsan blir lite svår att andas igenom i mellanåt men inget som inte går att bota med lite Nezeril. Febern är helt borta och det är jätteskönt.Tillbaka på jobbet och har massor att göra. Jag ska ju vara ledig hela nästa vecka så det gäller att jag blir klar idag. Har två styrelseprotokoll att skriva plus en rapport från vår Kickoff. Sånt som tar tid och som är svårt, har tyvärr dragit på det för länge och nu är det lite svårt att utifrån mina anteckningar minnas helt vad vi pratade om. Nåja, jag hoppas ingen annan heller kommer ihåg hihi.Sen mitt inlägg igår om mina dåliga matvanor har jag i alla fall skött mig bra. Vi lagade en god middag igår med lax och spenat. Jag har inte tagit nått fikabröd eller annat onyttigt. Frukosten idag bestod åter igen av frukt. Mellis blev en apelsin, två paranötter och en kopp te.Det känns genast bättre och jag ska verkligen försöka hålla den positiva trenden ett tag nu.Tack alla för era snälla och peppande kommentarer!!! *glad*

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards