Alla inlägg den 10 mars 2007

Av Soff - 10 mars 2007 19:32

Så sitter man här, lördag kväll efter en supergod middag och ett gott vitt vin....så mycket har hänt den senaste veckan så jag har beslutat mig för att ta allt i ett och samma inlägg :-) Jag börjar med åreresan.Vi har haft några fantastiska dagar i Åre tillsammans med kära vänner från Uppsala. Tre dagar bjöd på strålande sol och vindstilla. En dag hade vi picknick i backen, nybakat bröd, nybakta bullar, öl, Jäger och allt annat man kan tänkas vilja ha på en picknick....måhända tyckte männen att det var lite dåligt med öl men men... :-) Den dagen åkte jag bara två åk men det kändes helt ok att bara sitta i solen och njuta av vädret, sällskapet, hundarnas busande och god mat och dryck. På tisdagen åkte jag och maken mest för oss själva och det var en riktigt bra skiddag. Vi såg även tre renar på fjället under dagen, det var riktigt kul. Vi åkte från 09:30 fram till 13:15 då vi tog lunch, maken var supernöjd med all åkning. Annars brukar jag nämligen vara mer intresserad av att gå in och fika eller ta några öl än att åka bräda *fniss*Åre bjöd på många goda middagar ute och våra otroligt generösa vänner bjöd oss även på god frukost och god lunch på deras terass - TACK SÅ MYCKET!! De bjöd också på många härliga skratt och vi är så glada att vi fick dela den här semester med dem.I fredags morse anlände vi tillbaka i Västerås runt niotiden och 10:20 var det dax för vårt andra möte med hemutredarna. Det var jättekul att äntligen känna att vi kom igång med utredningen. Mötets tema var: Intressen och personligheter. Vi hade bara en timme på oss då en av handläggarna hade ett annat möte som väntade. Tiden susade iväg alltför snabbt och vi drog ut 10 minuter ändå. Vi har fått en väldigt bra start och en jätte bra kontakt med våra handläggare. Vi skämtar och har kul, fastän att det är på allvar liksom och det känns kanon. Det är precis så som maken och jag vill ha det så att det känns som att det här kommer gå riktigt bra. Nu har vi ju inte kommit in på det riktigt svåra bitarna än men jag tror det kommer gå bra fortsättningsvis också. Gud så jag längar efter att denna utredning är klar och att vi bestämt oss för vilket land vårt/våra kommande barn skall komma ifrån. Många tankar går just nu till vårt kommande barn...vart i världen finns det, finns det just nu eller går det någon kvinna någonstans som snart kommer bli gravid med "mitt" barn? Hu ja, stora frågor...stor längtan.Ja det här blev ett inlägg som handlade om allt möjligt och jag ska avsluta med att berätta att lördagskvällen hemma hos mig inte kommer att innebära Melodifestivalen utan istället ska vi titta på Kalle och chokladfabriken med Depp i huvudrollen. Har inte sett den tidigare så det ska bli kul.Morsning!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards