Alla inlägg den 12 mars 2007

Av Soff - 12 mars 2007 20:25

Vilken underbar kväll, och vilket underbart väder!När vi kom hem efter jobbet gjorde maken och jag precis som vi bestämt. Vi drog på oss "skitjeansen" och arbetshandskarna och drog fram krattor, skottkärran och diverse andra trädgårdsredskap som vi trodde oss behöva. Harry var överförtjust över att ha oss i trädgården eftersom att vi mellan krattning och klippning passade på att kasta några bollar till honom. Efter en och en halv timme började det bli lite för mörk för att fortsätta och faktiskt hade vi hunnit med det vi hade planerat. Två rabatter är nu rensade och redo att ta emot allt fint som skall växa upp nu till våren. Det har redan börjat blomma Snödroppar och lite annat här hemma och det är underbart att veta att våren är på väg.När vi kom in började jag med maten och maken passade på att måla taklisterna i vår toalett (som ännu inte är färdig). I kväll bestod middagen av kycklingfilé, sallad med pinjenötter och rostad paprika och kokt broccoli. Efter maten njöt jag av en kopp gott te med liiiite honung :)Nu ska jag kolla busslistan inför i morgon då jag ska ta bussen ner på stan för att gå på en utbildning i styrelsearbete, det ska bli kul och intressant. Hoppas det går någon bra buss så att jag kan utnyttja det faktum att kursen inte börjar förrän 08:30.Morsning!

Av Soff - 12 mars 2007 14:53

Alltså varför känner man sig så otillräcklig ibland? Det händer så mycket saker runt omkring mig hela hela tiden och jag kan inte säga NEJ - dels för att det alltsom oftast är roliga saker och dels för att jag verkligen känner att jag VILL göra alla dessa grejer. Men så kommer alltid känslan av att det finns en massa annat som också borde hinnas med, maken, huset, hunden, vännerna....och sist men inte minst mig egen träning. Den som helst spårat ur. Jag hittar inte tiden helt enkelt för att jag fyller den med ALLT annat.Verkligen dax att börja prioritera och prioritera MIG och MIN träning. Jag mår ju dåligt över att ha gått upp några kilon nu och att träningen helt uteblivit men ändå tar jag inte tag i problemet utan det bara rullar på. Jag tänker alltid varje söndag att nästa vecka då...då kommer jag få tid att träna. Men så börjar veckan rulla på och det fylls på med andra saker.Usch så jag klagar...det känns ju lite fåning måste jag erkänna men det är så här jag känner.I kväll ska jag hem och pyssla i trädgården har jag tänkt, i alla fall den lilla stund då ljuset fortfarande finns kvar (1½ timme). Blev upplyst om att Kärleksörterna bör klippas ner NU så att det ska finnas en chans för de nya skotten att komma upp ordentligt. Och med en strålande sol utanför kontorsfönstret längtade jag genast hem till rabatterna. Sen OM jag hinner efter maten ska jag masa mig i väg till gymmet och jogga. Gymmet har öppet till 21:30 i kväll så det borde finnas tid. *pepp pepp*

Av Soff - 12 mars 2007 13:04

Så här trevligt hade jag och Harry före lunch. Han njuter av att han sin matte hemma efter en vecka hos mina föräldrar :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards