Alla inlägg den 15 mars 2007

Av Soff - 15 mars 2007 17:29

Ja nu kan det faktiskt vara så att vi är halvvägs klara med vår hemutredning. Möte 3 av 6 är nu avklarat och det känns jättebra. Det går så fort allting och det är verkligen inte alls jobbigt eller otäckt att sitta där och bli "förhörd". För det är verkligen inte på det viset många tror. Vi sitter där alla fyra och diskuterar saker som både är intressanta och roliga. Våra utredare är verkligen toppen och otroligt trevliga. Stämningen är mycket bra mellan oss och vi känner oss trygga. Idag handlade mötet om motivet till att vi vill adoptera. Det kändes lite svårt i början när vi först hörde ämnet men när de fick ställa sina frågor och vi väl började prata så föll sig allt så naturligt. Vi vill ju bli en familj. Vi vill gör allt det där som familjer gör. Vi har så mycket att dela med oss av känner vi och ett liv utan ett barn är för vår del ett fattigt liv. Vi kände oss nöjda med mötet och det kändes som om utredarna verkligen förstod oss och det kändes skönt.Nu är det ett uppehåll på en vecka och det känns helt ok. Torsdag om två veckor ska vi ses igen och då tror jag det skulle handla om livsåskådning men jag är inte säker. Utredarna vill inte släppa ämnet i förväg av någon anledning :-) Och gången därefter är det dax för det obligatoriska hembesöket. Jag hoppas att vi har toan på nedervåningen klar tills dess, det är det vi satsar på i alla fall.På eftermiddagen tog vi ledigt från jobbet och ägnade några timmar åt vår trädgård igen. Det är verkligen skillnad från förra året då vi inte hängde med när våren kom. Då var det så mycket med att ha ett hus liksom. Förresten är det faktiskt precis ETT ÅR sedan idag som vi flyttade in. Jösses så fort det har gått!!Nu sitter jag här med en kopp av mitt favorit te - Persian Earl Gray och ska ta och spela lite Sims....lite roligt att man faktiskt kan adoptera i spelet....det ska jag försöka göra idag *fniss*Bye bye!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards