Alla inlägg den 11 april 2007

Av Soff - 11 april 2007 23:02

Nu har vi kommit hem från vår minisemster på Irland och vi har haft några riktigt sköna dagar tillsammans. Just vad vi behövde :-)På skärtorsdagens kväll bar det av från Västerås flygplats. Tidigare på kvällen åt vi på en pub nere på stan och botade flygrädslan med 3 glas vin ;-) 22:00 lyfte vårt plan mot Irland och Dublin. Flygningen kändes lång och jag somnade sista timmen. Väl framme (mitt i natten) insåg vi att anslutningsbussen in till stan hade slutat gå för en timme sedan. Lite lätt förvirrade gick vi omkring ute vid de andra bussarna och försökte hitta någon buss som skulle ta oss till hotellet. Efter 20 minuter satt vi på en buss på väg ner mot centrala Dublin. Vi var inte helt säkra på vart vi skulle gå av men en hygglig tjej från Finland (bosatt i Dublin) sa till när vi skulle av. Vi hamnade mitt på huvudgatan i Dublin och där var det fullt drag. Massor med folk, mest ungdomar, som var fulla som ägg. Vi kryssade fram med våra väskor och försökte hitta gatan där vårt hotell skulle ligga. Vi gick lite fel först men fick hjälp av några tjejer som visade vilken tvärgata vi skulle gå. Det visade sig att gatan med vårt hotell på var låååååång. Tillslut hittade vi i alla fall på stället och checkade in strax efter ett på natten.På långfredagen (good friday på Irland) upptäckte vi att INGEN alkohol serverades någonstans. Inte ens i vanliga butiker fick man köpa. Jag tyckte det var fantastiskt roligt men maken var bedrövad över att inte kunna få sig en Guinnies. Dagen spenderades i centrala Dublin och vi eller rättare sagt maken shoppade loss ordentligt. Jag hittade ingenting tyvärr. Eller jo, ett par jättesnygga skor som tyvärr inte fanns i min storlek. På kvällen var vi på fotboll, Bohemians mötte Sligo :-) Det var jättekul att gå på en match sådär och vi trivdes bra där på läktaren med alla Bohemian fans. Vi skrek och hejade på laget som vann med 1-0.På lördagen var det dax för ännu lite mer shoppinge men vi hittade inte något varken jag eller maken. I stället hamnade vi på diverse pubar och kollade på ännu mer fotboll, på tv denna gång. På kvällen gick vi ut och åt och sen hamnade vi på en pub med live musik och några roliga fransmän som vi pratade lite med.På söndagen var det dags för oss att dra från Dublin till....ja vart som helst egentligen. Vi hade ingen plan alls utan vi tog oss till järnvägsstationen och kollade vilka tåg som gick den dagen. Det visade sig att Galway var lämpligt som resmål så vi köpte varsin biljett och klev på tåget. Vi satt mitt emot ett par som visade sig vara från Galway och som var väldigt trevliga. Det visade sig att just påsken är en jättestor festhelg i hela Irland och just den söndagen till måndagen var det som mest folk i Galway för att fira. Vi blev lite oroliga eftersom vi inte bokat något rum någonstans och undrade lite försiktigt om dom trodde det skulle bli svårt att få något rum. Det trodde dom absolut att det skulle vara och satte igång att ringa sina vänner som hade B&B och vipps så hade dom fixat ett rum till oss. Otroligt snällt!!Vid halv fem rullade vi in i Galway och tio minuter senare var vi på vårt fina rum - helt otroligt.Oj, vad klockan är mycket. Jag måste lägga mig...jag skriver mer i morgon :-)Godnatt!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards