Direktlänk till inlägg 28 april 2007

2:a dagen

Av Soff - 28 april 2007 16:00

Idag är andra dagen på mitt nya liv (igen) :-)


Det går faktiskt riktigt bra och en markant skillnad är att jag klarar av att stå emot frestelser mycket bättre. Just det här med att jag bestämt mig för att inte äta allt det där som jag rabblade upp tidigare. Jag ska banne mig inte äta godis, kakor och mackor under dessa åtta veckor - det svär jag på!! Och idag har frestelserna varit många, jag var på lite möten på förmiddagen och där hade dom ett mysigt fik dit alla gick och köpte stora tekakor med ost och skinka. Jag var sååååå himla sugen och doften av nybryggt kaffe lockade mig rejält. MEN jag hade förberett mig väl och hade en god smootie och ett äpple med mig.


Det är vad det hela handlar om - att ligga steget före!


Om jag har bra saker hemma eller med mig när jag är ute så går det bra. Jag måste ha ett alternativ att stoppa i mig när suget sätter in. Dock försöker jag leva som Anna Skipper sa till mig, att inte äta tidigare än två timmar efter avslutad måltid. Min goda vän Grodan som lyckats så bra med sin viktresa jobbar också mycket med det här att äta på särskilda tider och inte småäta. Jag tror det är superviktigt. Jag är riktigt imponerad över hennes prestation och jag är så glad för hennes skull - bra kämpat vännen!!


Jag är stolt över dig!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards