Alla inlägg under april 2007

Av Soff - 5 april 2007 08:35

Usch fy f*n.....sitter just nu i kö på Strömsholms djursjukhus. Min älskade Harry har svullnat upp i hela ansiktet och ögonen är helt igensvullna. Det rinner ur näsan och ögonen och han vill hela tiden klia sig och rulla sig och gnugga hela huvudet........ok...det blev till att åka in akut.

Av Soff - 3 april 2007 07:10

...för jag har cyklat idag. Så här sitter jag, flåsig och rätt svettig och känner mig så nöjd :-) Jag ska strax gå ner och duscha men jag behöver komma ner i varv och bli lite svalare för att undvika eftersvettningarna.I går kväll joggade jag 3:an med Harry och det gick jättebra. Inte riktigt lika bra som i fredags utan igår kändes benen som stockar och det var lite si och så med flåset. Men men...skönt att komma ut i alla fall. Jag vet att man oftast blir sämre innan man blir bättre. För mig är det så i alla fall. Jag måste komma över fasen med träningsvärk och få upp flåset ordentligt innan jag känner mig bättre.I fredags kväll sprang vi som sagt 3 km igen och jag överträffade verkligen mig själv. Jag var så stolt efteråt. Vanligtvis brukar jag jogga där det är plant eller går nedför och sen gå när det går uppför. Spåret jag springer börjar med en ganska lång men inte så brant backe, jag tänkte att jag skulle ta i så mycket att jag orkade jogga upp för första backen i alla fall för att bli varm så fort som möjligt. Det gick lättare än jag trott och jag tänkte att kanske kan jag jogga uppför även de två följande små backarna....visst kunde jag det! Glad och stolt joggade jag vidare och bestämde mig för att gå upp för nästa backe som är en låååång ganska brant backe...men när jag började närma mig så frågade jag mig själv om jag var trött? Nej, det var jag konstigt nog inte...jag tänkte...kan jag verkligen jogga upp för denna backe också?!?! Jag tog i lite extra och vipps så var jag uppe!! :-) Nu gick det av bara farten och när jag kom till nästa backe som är den längsta och brantaste på hela 3:an så joggade jag upp för den med!!! Så här långt har jag inte joggat utan att gå någon gång tidigare. Ovanför backen tog jag några meter och hämtade andan. Jag var rätt flåsig kan man säga :D Men efter ett tag hade andningen lugnat sig och jag joggade vidare. Några få uppförsbackar återstod men dessa gick jag faktiskt uppför. Slutet av spåret är plant och enkelt att springa och när jag kom i mål var jag så jätteglad och stolt över mig själv. Wow vad kul det är med träning nuför tiden!!Nu ska jag gå och duscha och sen är jag redo att ta tag i den här arbetsdagen :-)Moss moss!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards