Alla inlägg den 15 maj 2007

Av Soff - 15 maj 2007 11:09

Igår efter att jag skrivit ett sånt långt inlägg med vad jag äter och inte och hur himla bra det går så trillade jag dit igen....att det ska vara så svårt att hålla sig från sötsaker!! Jag fattar inte *skakar på huvudet*.


Det känns verkligen som en drog för mig och utan att jag styr det själv dras jag liksom till godsaker och hittar liksom ursäkter för att få ta en bit. Igår var ett praktexempel. Jag var ute på klubben och tränade lite agility med Harry. Det gick jättebra och jag var så nöjd. Efteråt går vi in i huset och tittar på de vi spelat in med kamera under kvällen där man kan se vad man gjort för fel och vad man gjort som var bra. Där inne säljs fika jättebilligt, typ kaffe för 5 kr. Jag hade bestämt mig för att ta en kopp kaffe och när jag står där och häller upp ser jag att det finns DAMMSUGARE (mitt absoluta favoritkaffebröd) och det var den där lite mindre modellen så då tänkte min lilla dumma hjärna att det faktiskt inte gjorde så mycket och att jag hade ju varit så duktig som sprungit runt med vovven i en timme...så visst kunde jag ta en liten dammsugare. Åh jag blir så trött på mig själv, jag mår dåligt när jag äter den och liksom känner mig så skyldig. Ändå fortsätter jag, det är nästan så att jag skyndar mig att äta upp den för att jag ska få det gjort och inte behöva tänka på det mer. Jag njöt liksom inte ens av den igår utan jag var mest stressad.


Jag blev så besviken på mig själv efteråt och så här i efterhand har jag svårt att förstå hur jag kan agera på det sättet jag gör. Jag fattar verkligen inte...


Nåväl, det var bara att ta nya tag i morse...frukosten var bra och bestod av en banan och en halv galiamelon GOTT!! Till lunch blev det 1 kycklingfilé och en avokado/tomatsallad till. Det kändes väldigt bra och jag har varit noga med vattnet idag så trots att man syndar ibland är det ju det absolut viktigaste att man återgår till sina goda vanor igen och fortsätter kampen nedåt.


Det här var som ett litet bekännande från min sida och det känns skönt att få erkänna att man gjort fel.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards