Alla inlägg den 21 maj 2007

Av Soff - 21 maj 2007 22:15

Nu ska jag äntligen ta mig tid att berätta om min helg, har inte haft ork förrän nu :-)


Helgen som gick var helt enkelt galen! Fredagen började mycket riktigt med champagne på tåget på vägen mot den kungliga huvudstaden. 09:02 fick jag första glaset. Det kändes rätt märkligt och folks blickar var lite av varierande sort. Endel såg väldigt fundersamma ut, andra såg avudsjuka ut hihi.  Det var min kära vän P och hennes man H som tagit med sig skumpan. Efter 5 riksmöten är man så rutinerad så man tänker på sånt *ler*. Det är bara att se och lära :-)


11:15 var det dax för min aktivitet för dagen att börja. Jag skulle laga sushi med hjälp av instruktioner av en kock. Det var otroligt lärorikt och spännande att se honom laga till fisken och riset. Han gjorde en tallrik som stod som modell och sen var det upp till oss andra att göra en så lika som möjligt. Under hela aktiviteten var det fritt med Sapporoöl som visade sig vara lite väl lättdrucken för jösses vad yr i bollen jag började bli framåt tvåsnåret. Sushin blev tillslut i alla fall otroligt god och vi var ett glatt gäng på 11 personer som stolt åt våra egengjorda maki och nigris - mums!!


Efter maten fick jag ett sms från P där hon påstod att man fick fritt med vin inne vid en speciell "monter" i en liten minimässa som anordnades. Jag var inte sen att gå dit och visst gott om friskt kallt gott vitt vin delades ut...eller ja man fick betala 100:- men då fick man å andra sidan dricka så många glas man ville. P hade betalat så hon försåg både henne och mig med vin :-)


Vad som hände sedan har jag faktiskt inte riktig koll på och det var kanske inte så konstigt efter all alkohol som intagits...så jag hoppar raskt till kvälles aktivitet som var "Home Party" vilket innebär att man blir bussad ut till en fest hemma hos någon i de klubbar som ordnar mötet. Jag hamnade hos en tjej som heter Malin och där blev vi tillslut 8 st som fick mat och ännu mera vitt vin...jag kan ärligt säga att jag inte minns allt som hände på festen. Snacka om orutin, nästa möte jag åker på kommer tempot bli ett helt annat. Det var iaf otroligt trevligt minns jag och vi fick god mat :-)  Efterfesten blev på hotellet med ännu mer dryck och dans...jösses!!



Lördagen började ofrånkomligt med en sprängande huvudverk och illamående. Jag fick kämpa hårt för att ta mig ner till frukosten och där fick jag tvinga i mig en smörgås. Mötet började 09:00 och de första timmarna var hemska. Jag har sett på bilder att jag var likblek i ansiktet och det var svårt att vara fokuserad på det som sas. Dock piggade jag på mig efter ett tag, med viss hjälp ifrån andra mer rutinerade eLCor som försåg mig med lite godis och vatten. Mötet var otroligt intressant och det känns så kul att få vara med i en sån bra förening som LC är.


Senare vid två ungefär fick vi lunch och där blev det lite sång och dans...trevligt men liiite långdraget. Kan ha berott på att jag var trött och ville gå och vila lite innan jag skulle ladda om till galamiddagen senare på kvällen. Jag gick iaf och la mig vid fyra och klockan fem ringde P och sa att skumpan var upphälld!!! Jag tog ett djupt andetag och släpade mig in i duschen, inte mycket att välja på här tänkte jag och begav mig till P&Hs hotellrum och skålade glatt i den väl kylda skumpan :-)


Senare på kvällen var det dags för galamiddag och det var också otroligt trevligt. Jag hamnade vid ett bra bord och fick två killar från Landskrona till bordet. Middagen öppnades av ingen mindre än Arne Weise!! Det var helt sjukt att se honom sitta på scenen, tända ett ljus och säga några väl valda ord...ett tag trodde jag det var julafton :-) Den ena killen bredvid mig säger sedan: -Jag är besviken om vi inte är uppe på stolarna och dansar före 20:30....jag trodde inte han var riktigt klok och skakade bara på huvudet. 20:32 stod ALLA uppe på stolarna och dansade!!! Helt GALET!! Det var ett band på scenen som röjde med svängiga 70-tals klassiker och alla var med på noterna och dansade och röjde runt!! Jag trodde inte det var sant kan jag säga men jag klagade absolut inte och njöt av varje minut!!


Efter middagen blev det mingel och mer dans, jag hittade fler roliga människor att prata med men kände mig ganska färdig vid tolvsnåret och tog beslutet att gå och lägga mig rätt tidigt. Otroligt nöjd med kvällen och helgen så det kändes helt rätt att gå och sova. Ville inte riskera att missa en god hotellfrukost till dagen efter hihi.


Söndagen var betydligt skönare att vakna till och jag njöt av en gooood hotellfrukost :-)


Jag var hemma i Västerås igen strax efter tolv och totalt slut!! Men lycklig, vilken rolig helg jag haft och vilka roliga människor jag träffat. LC är verkligen en rolig del av mitt liv och får ni chansen att vara med tjejer så ta den!! Det är mitt råd.


Den här helgen var som sagt helt GALEN...jag hade GALET roligt!! 


Nu är det dags för mig sova så att jag kommer ikapp lite....moss moss!!





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards