Alla inlägg den 22 maj 2007

Av Soff - 22 maj 2007 13:44

Ännu ett inlägg om Harry... :) Han är ju min lilla bäbis hihi...


Veterinärbesöket gick jättebra och Harry var snäll som ett lamm som vanligt. Veterinären sa att hon såg på honom att han såg trött ut, ögonen har liksom ett tomt uttryck och han ser sorgsen ut. Tacka för det när han varit sjuk så länge.


Nu återstår bara att vänta och se vad proverna säger och tydligen var det svårt att veta när provsvaren kommer, en sköterska sa före helgen och en annan sa minst 10 dagar...*suckar* inget annat att göra än att vänta dock.


Nu blir det en liten fika tror jag...behöver ladda inför kvällen då det är golf med LC som gäller.


Av Soff - 22 maj 2007 09:21

Idag klockan 10:00 ska jag och Harry till veterinären igen och ta ytterliggare ett blodprov. Det har nu gått över 10 dagar sedan förra provet och det är alltså ett likadant prov som skall tas denna gång. Vid förra tillfället visade hans prov på ett lågt värde av sköldkörtelhormon (8 av 20) och om provet idag visar samma låga värde kommer han få en provbehandling med att tillsätta hormonet genom medicinering.


De senaste dagarna har Harry varit tröttare än någonsin och avmaskningen verkar inte har givit någon som helst verkan. Men nu har vi i alla fall uteslutit att det är en parasit som ställer till det för plutten. Det är nästan så att jag hoppas på att det ska visa sig vara sköldkörteln som är boven nu så att han kan få rätt medicin och bli en pigg och glad hund igen. Det syns i hans ögon att han är trött, trött, trött...usch blir helt lesen när jag tänker på det. Ibland orkar han inte ens bli glad när det kommer folk, och det är INTE likt flattar och INTE likt min älskade lilla Harry. Nåväl, jag återkommer senare när jag fått svar på proverna.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards