Alla inlägg den 25 maj 2007

Av Soff - 25 maj 2007 20:59

Alltså jag blir helt tokig!! Men samtidigt lättad och lite orolig...allt på en gång...jag ska förklara.


Idag på eftermiddagen ringde jag Djurkliniken för att kolla om svaren på provet av Harrys sköldkörtelvärde hade kommit. Jag fick svaret att provet skulle analyseras under dagen och att jag skulle få telefontid med en veterinär på måndag och då få reda på resultatet. Jag sa till sköterskan jag pratade med att Harry blivit ännu sämre och att jag var mycket angelägen om att få veta svaret fort. Hon sa att hon förstod och att jag fick vänta till måndag.


Jag accepterade läget, vad skulle jag annars göra liksom...


Sen klockan halv fem just innan jag ska åka från jobbet ringer mobilen. Det är sköterskan igen som förklarar att hon ringt upp Strömsholm för att kolla om dom hade provsvaren klara vilket dom hade. Sköterskan frågar mig "-Hur fort kan du komma till ett apotek?" Gissa om jag blev rädd...


Hon förklarade vidare att sköldkörtelvärdet hade nått ett kritiskt lågt värde och att det var viktigt att han fick medicin på en gång!!! Jag trodde knappt mina öron och jag fick en stor klump i magen. Jag sa att jag kunde hämta medicinen fort och dom faxade receptet till apoteket nere på stan. Jag åkte direkt ner och hämtade ut det och snabbt hem för att ge min älskade lilla vovve sin väl behöva medicin.


Det kändes så bra att äntligen kunna ge honom någonting som kommer att få honom att må bättre. Jag vet ännu inte hur fort vi kan se resultat men sköterskan trodde att det inte skulle behöva dröja alltför länge. Han får just nu en väldigt hög dos för att liksom få en rivstart. Nu kommer många fler blodprover att följa för att fastställa vilken dos han verkligen behöver. Jag är just nu ganska lättad och förhoppningsfull inför framtiden och tror att min kära Harry ska bli pigg och glad igen.


MEN det som gör mig oroad är just det faktum att dom nu ansåg att läget var AKUT och att han var tvungen att ha medicin redan från ikväll. Tänk om sköterksan på Djurkliniken inte ringt upp Strömsholm, då hade vi inte vetat nått förrän måndag och Harry hade fått gått flera dagar till utan att få hjälp. Vill inte ens tänka tanken på vad som skulle kunna ha hänt *ryser*.


Nå, ett steg framåt nu i alla fall och jag längtar redan till i morgon bitti då han ska få sin nästa dos hehe tänk så knäpp man är... :-)


Godnatt!! 

Av Soff - 25 maj 2007 12:51

I onsdags sprang jag ju för första gången i mitt liv VårRuset. Det var en fantastiskt fin kväll här i Västerås. Solen sken och det kändes varmt och skönt i luften.


Jag hade satt som mål att komma runt de 5 km på under 40 minuter. Jag trodde att jag skulle få gå och jobba omvartannat hela tiden för jag har inte alls tränat så mycket som jag skulle ha velat.


Men när loppet drog igång och jag väl började jogga kände jag att det gick lättare än jag trodde. När vi passerat 4 km hade jag inte gått en enda gång. Jag var otroligt lycklig och när jag såg maken och Harry vid sidan om banan blev jag jätteglad och fick mer energi. Jag kände mig så stolt när jag sprang förbi och hade tydligen ett stort leende på läpparna..och detta alltså efter 4 km!! I sista uppförsbacken fick jag tillslut bryta joggen mot en rask promenadtakt. Men sen joggade jag även sista biten in mot mål och gick i mål på tiden 36:00 :-) Jag var otroligt stolt och glad när jag kom i mål. Det här bara måste jag göra igen nästa år!!!


Efteråt blev det picknick ute med tjejkompisarna, en väldigt trevlig och rolig kväll!!


TACK INA som inspirerade mig till detta!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards