Direktlänk till inlägg 25 maj 2007

AKUT!!

Av Soff - 25 maj 2007 20:59

Alltså jag blir helt tokig!! Men samtidigt lättad och lite orolig...allt på en gång...jag ska förklara.


Idag på eftermiddagen ringde jag Djurkliniken för att kolla om svaren på provet av Harrys sköldkörtelvärde hade kommit. Jag fick svaret att provet skulle analyseras under dagen och att jag skulle få telefontid med en veterinär på måndag och då få reda på resultatet. Jag sa till sköterskan jag pratade med att Harry blivit ännu sämre och att jag var mycket angelägen om att få veta svaret fort. Hon sa att hon förstod och att jag fick vänta till måndag.


Jag accepterade läget, vad skulle jag annars göra liksom...


Sen klockan halv fem just innan jag ska åka från jobbet ringer mobilen. Det är sköterskan igen som förklarar att hon ringt upp Strömsholm för att kolla om dom hade provsvaren klara vilket dom hade. Sköterskan frågar mig "-Hur fort kan du komma till ett apotek?" Gissa om jag blev rädd...


Hon förklarade vidare att sköldkörtelvärdet hade nått ett kritiskt lågt värde och att det var viktigt att han fick medicin på en gång!!! Jag trodde knappt mina öron och jag fick en stor klump i magen. Jag sa att jag kunde hämta medicinen fort och dom faxade receptet till apoteket nere på stan. Jag åkte direkt ner och hämtade ut det och snabbt hem för att ge min älskade lilla vovve sin väl behöva medicin.


Det kändes så bra att äntligen kunna ge honom någonting som kommer att få honom att må bättre. Jag vet ännu inte hur fort vi kan se resultat men sköterskan trodde att det inte skulle behöva dröja alltför länge. Han får just nu en väldigt hög dos för att liksom få en rivstart. Nu kommer många fler blodprover att följa för att fastställa vilken dos han verkligen behöver. Jag är just nu ganska lättad och förhoppningsfull inför framtiden och tror att min kära Harry ska bli pigg och glad igen.


MEN det som gör mig oroad är just det faktum att dom nu ansåg att läget var AKUT och att han var tvungen att ha medicin redan från ikväll. Tänk om sköterksan på Djurkliniken inte ringt upp Strömsholm, då hade vi inte vetat nått förrän måndag och Harry hade fått gått flera dagar till utan att få hjälp. Vill inte ens tänka tanken på vad som skulle kunna ha hänt *ryser*.


Nå, ett steg framåt nu i alla fall och jag längtar redan till i morgon bitti då han ska få sin nästa dos hehe tänk så knäpp man är... :-)


Godnatt!! 

 
 
Grodis

Grodis

26 maj 2007 00:23

Grrrrr.. så jä-la dåligt av Strömsholm! Anmäl! Usch, jag blir riktigt upprörd här känner jag och det vet du ju... Säg till om jag kan hjälpa dig på något sätt att få "ljus" på detta. Du vet ju att jag har kontakter....
Stackars söte lille Harry som fått lida så, och även hans oroliga matte & husse!
Hoppas Harry blir snabbt bättre av denna dunderkur till att börja med och att ni hittar en balans så han blir sig själv igen.
Många, många kramar till er och nospussar till världens goaste vovve!

http://grodis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Soff

26 maj 2007 11:00

TACK vännen! Jag ska absolut fundera på om jag ska ta din hjälp till att sprida lite ljus över detta. Skall dock vänta och se så att plutten blir frisk först.

KRAMAR!!!

 
Ingen bild

Helena

28 maj 2007 10:10

Jag blev både glad och upprörd av samtalet ifrån dig ifredags. Hoppas nu att det blir en riktigt rivstart för lillgubben.
Krama honom från oss alla. Diva och Panter skickar många nospussar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards