Alla inlägg den 9 juni 2007

Av Soff - 9 juni 2007 16:59

*puhhh* vilken värme! Både jag och Harry tycker det är för varmt just nu klockan är strax fem och mätaren visar över 30 grader fortfarande. Jisses!!


Dagen har segat sig fram i hettan och jag har inte haft orka att göra många slängar. Jag hoppas temperaturen sjunker ganska snabbt nu till kvällen så att jag hinner göra lite jobb i trädgården. Några rabatter börjar se för hemska ut och grannarna kastar sura blickar hihi.


Vi var förbi svärmor och fick lite paj på eftermiddagen, hon hade visst haft namnsdag i fredags - grattis i efterskott!! Jag är urdålig på att komma ihåg folks födelsedagar och namnsdagar har jag absolut ingen koll på alls. Jag har ingen namnsdag och tycker det är orättvist när folk blir firade....skojar ju såklart *ler*, alltid kul att fira.


På tal om att fira....granntjejerna tog visst studenten igår, jäklar vilket party dom hade i trädgården igår eftermiddag. Carola, Ledin och några till fick stå för underhållningen och alla tjejer sjöng med och skålade om vartannat. Man blev nästan lite avundsjuk på glädjen och feststämningen. För att insupa den glada atmosvären tog jag Harry och gick på en promenad och gick självklart förbi festen för att se dessa unga, vackra...fulla tjejer med sina studentmössor :-) Kul kul!! Samma grannar som stirrar elakt på mig och mina orensade rabatter kastade även elaka blickar över till dessa nyblivna studenter, det kan inte vara kul och bli gammal och bitter pensionär, ska försöka komma ihåg det själv.


Nu till kvällen blir det lamm till middag, vi grillade igår och det blev rätt mycket kvar så det blir kallskuret tillsammans med Hasselbackare och en avokado/tomatsallad. Ska bli gott....och till det MASSOR med vatten. Inget vin i dag det fick vi nog av igår när goda vänner var här på besök ;-)


Vi har fortfarande inte kommit överens om vilket land vi ska välja...det svänger från dag till dag... det sköna är att vi nu pratar om det och diskuterar saker och ting fram och tillbaka. Det är nått som saknats under ett tag så det känns verkligen jättebra. Ett stort beslut...återkommer självklart med besked så fort vi bestämt oss. Vi ska ju till Mallis nu precis efter midsommar, kanske kan vi fatta ett beslut under en härlig semester?!


Nej nu är det middag som gäller....må så gott och var rädda om er i hettan!! Det varnas för åska i kväll...*hoppas hoppas*



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards