Alla inlägg den 18 juni 2007

Av Soff - 18 juni 2007 13:10

Det bor ett spöke i vår sommarstuga! Helt knasigt och helt obegripligt men så är det.


Vi har ägt detta torp i snart 5 år och om jag ska vara helt ärlig har det alltid känts som att det pågått något som man inte kan förklara där. Första året var det rätt lugnt men med tiden har antalet konstiga och märkliga saker som hänt bara ökat och ökat. I början försökte vi förklara dessa händelser med naturliga förklaringar och liksom vägrade tro att det låg något annat bakom. Nu har de märkliga sakerna blivit för många och för påtagliga för att vi ska kunna förklara dem. Och nu i helgen visade spöket sig för första gången.


Ni får tycka att jag är knäpp och att jag pratar strunt men det här är min sanning.


Händelsen från i helgen när en av våra kompisar kommer inrusande från gräsmattan och påstår att han sett en kvinna stå vid vattenpumpen har skärrat hela min familj. Även om vi "vetat" att det funntis ett spöke i huset så har vi liksom inte sett henne och därför har det ändå gått att hålla på avstånd liksom. Men nu, alltså nu vet jag inte om jag kommer vilja åka till stugan något mer. Tanken på att hon skulle visa sig för mig får det att knyta sig i magen.


Vår kompis, som såg henne, hade ingen aning om att det spökade hos oss och vi har aldrig pratat med honom om detta. Inte heller kan han ha hört det från någon annan, vi håller rätt tyst om detta. Därför var det så häftigt att just han såg den här kvinnan stå vid vattenpumpen. Han kunde, när han lugnat ner sig, lungt berätta hur hon såg ut och vad hon hade på sig. Detta hände rätt tidigt på kvällen så det finns ingen fylla att skylla på heller.


Vad ska man säga, jag tror ju inte på spöken. Vill inte tro på spöken men va sjutton ska man tro när det är så här?


Vad tror ni?

Ovido - Quiz & Flashcards