Direktlänk till inlägg 20 juni 2007

Mer om spöket Sofia

Av Soff - 20 juni 2007 15:49

Vårt spöke heter Sofia och levde förmodligen i slutet på 1800 början på 1900-talet. Vad vet vi mer om henne...


...hon gillar hundar

...hon blir arg om man säger att saker är fula

...hon tycker inte om min mamma och pappa

...hon tycker inte om radion

...hon tycker om när man pratar med henne

...hon tycker om levande blommor inomhus

...hon rör sig i storstugan och på tomten aldrig i gäststugan

...hon bär mörka kläder och har en blå sjalett runt håret


Hur vet vi då allt detta kan man undra, jo det har hänt så mycket saker som jag skrev förrut att det inte längre går att förklara med naturliga händelser.


Till exempel:


Harry, min hund, kan ibland helt spontant börja vifta på svansen och böja sig ner som han gör när han hälsar på folk. Detta har skett flera gånger ute på tomten medans vi typ har ätit eller legat och solat. Han står helt enkelt och hälsar på någon mitt på gräsmattan men det finns inget där.


När vi kommer upp, jag maken och vovven fungerar allt oftast jättebra. Det mesta i vår stuga går på gasol och vi har aldrig problem med att få fyr på det. Men min mamma och pappa däremot dom har fått klara sig flera gånger utan varken varmvatten, spis eller kylskåp för det bara går inte att få fjutt. Varje gång dom varit där tycker dom att vi ska byta ut ALLT för INGENTING fungerar men när sen vi kommer upp tänds lågorna oftast på första trycket....det kan inte vara en slump.


Dessa två saker är ju lite luddiga och inte så konkreta och jag förstår om ni tvivlar på mig nu men vad sägs om detta:


En gång när vi satt och åt och hade ljus på bordet, ljusstakarna var av en modell som ser ut som två stora fyrkanter i glas 1 x 1 dm tjockt som sjutton alltså. Jag råkar vid tillfälle säga -Jävlar vad fula dessa ljusstakar är.... och det dörjer inte mer än ½ minut så PANG så går den ena mitt i tu framför oss på bordet!! Gissa om det blev tyst runt bordet.


En annan gång låg min bror och skulle sova, han lyssnade på radion som efter en stund helt plötsligt stängdes av....för att efter någon minut sättas på igen....för att några minuter senare åter igen stängas av. Detta upprepades ungefär 5 gånger. Min bror säger då rätt ut i luften - Men snälla sluta jag vill faktiskt lyssna på radion! Och radion startar då igen och är sedan på tills att han själv stänger av den.

Min brors sambo ville testa själv för att tro på honom och en natt när hon var ensam vaken ställde hon frågan rätt ut i luften -OM du är här, visa det då! Efter bara en kort stund sattes radion på, och stängdes av, sattes på och stängdes av för att sedan förbli avstängd.


Hur skulle ni tolka dessa händesler??


Sen är det några andra saker som hänt, några gånger när vi kommit till stugan har allt sett ut som vanligt utanför men sen när vi låst upp och gått in så har tex sällskapsspel varit utspridda över hela golvet, eller alla värmeljus ligger kastade överallt. Och ingen har verkligen brutit sig in eller någonting.


Det här var lite mer om Sofia och vad hon pysslar med där uppe. Jag är otroligt glad över den positiva respons jag fått ifrån er och att ni faktiskt verkar tro på att det bor ett spöke hos oss.


Jag har kontaktat ett medium via nätet men inte fått något svar ännu, helt klart är det ju så att vi måste få dit någon som kan tyda mer och förhoppningsvis ta damen till andra sidan....mot ljuset!!

 
 
Åse

Åse

23 juni 2007 13:25

Oj, helt klart verkar ni vara besökta. Jag fick gåshud då jag läste om dina exempel. Hoppas ni får ett svar från mediumet.

http://didriksson.blogg.se

 
Ingen bild

Anna

1 juli 2007 20:39

Ha, ha! Mormor/farmor hade älskat den här berättelsen! Själv får jag faktiskt svårt att hålla fast vid min filosofiska skepticism...
Hoppas ni haft det bra på Mallis!

 
Natta

Natta

5 juli 2017 11:01

Vad pratar vi om ett hund spöke eller vad?

http://Mmm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards