Alla inlägg den 24 juli 2007

Av Soff - 24 juli 2007 09:29

Nu på sommaren finns det verkligen inte mycket att göra på jobbet. Kommunerna och landstingen har semesterstängt och de flesta byggare verkar också tagit semester. Vi är nu endast två stycken som jobbar (normalt 5) men ändå har vi inte jobb så det räcker till oss båda.


Jag har nu på morgonen ägnat mig åt andra saker här på jobbet. Jag har plockat kantareller :-) Vi har en skogsdunge i ena hörnet av tomten där det kryllar av kantareller!! Så jag plockade en stor bunke direkt på morgonen, ansade svampen och förvällde den sedan. Så nu har vi goda kantareller att se fram emot till middagen ikväll. Vet inte om jag ska göra en liten sås eller om jag helt enkelt bara bryner på dem med lite smör och lök och lägger på en smörgås.


Det är ju såklart en otrolig lyx att kunna pyssla med sånt här på arbetstid men det är bara att tacka och ta emot. På vägen in med svampen såg jag att det nu finns gott om mogna körsbär på trädet och en tanke slog mig - kanske jag ska ta och koka lite sylt på dessa goda körsbär på eftermiddagen.... Nåja det återstår att se hur mycket jobb det finns annars blir det nog ett kok...lite udda arbetsuppgifter idag med andra ord :-)

Ovido - Quiz & Flashcards