Alla inlägg under juli 2007

Av Soff - 23 juli 2007 18:28

I kväll efter middagen fick jag en ovanlig lust att städa, och när den lusten kommer är det bara att tacka och ta emot. Det är inte ofta jag känner så men ja ikväll hade jag rätta känslan.


Rummet jag gav mig på är det blivande "barnrummet". Kanske är det så att jag i dessa dagar mer och mer börjar inse att det faktiskt ganska snart ska flytta in en till person i vårt hus och det behövs göras rum för det. Det rum som vårt barn ska få bo i har hittills varit en blandning av gästrum och datarum. Jag sitter här inne just nu och skriver men snart är det här ett BARNRUM och inget annat. Känns hur kul som helt. Nåväl, hittills har det här rummet som sagt fungerat som lite av varje och det har samlats otroligt mycket junk här inne. Nu när det snart är dax att riva ut allt, byta tapeter och inreda till barnet kände jag att jag måste börja rensa, börja förbereda. 3 säckar med skäp senare ser rumet helt annorlunda ut. Snyggt och prydligt!! Det känns jätteskönt. Nu ska jag gå ner till maken som sitter framför tvn och ta mig en kopp gott te. Hade tänkt mig en joggingrunda ikväll men regnet vräker ner utanför så det blir till att stanna inne. I alla fall tills det är dags att gå ut med Harry....ibland är det så kul att ha hund ;-) 

Av Soff - 20 juli 2007 13:42

Här kommer bara ett litet inlägg om min underbara brorsdotter Lina. Har inte träffat henne nu på flera veckor p.g.a semestrar för både bror och mig. Saknar henne rejält och jag hoppas kunna få träffa henne nästa vecka. Pratade iaf med henne i telefon idag och fick höra hennes underbart gurglande skratt...lillsnuttan! Snart kommer kusinen :-)



Av Soff - 19 juli 2007 12:35

Många inlägg nu på en stund men har man haft semester få kan man lätt få lite skrivabstinens :-)


Tänkte berätta om vad som händer i helgen...


I morrn efter jobbet ska vi ut med min moster och hennes man J och åka i deras båt Patricia 2. Det är en stor fin motorseglare som man gott och väl kan sova 4 personer i. Det finns stort utrymme för Harry också och han bara ÄLSKAR att vara på sjön. Moster och J åker väldigt sällan ut med sin båt för moster är lite rädd på sjön. Tokigt att ha båt då kan man tycka men jaja det är en annan historia. I alla fall så är det sällan dom kan komma ut och otroligt sällan de väljer att sova över på båten. Nu fick vi frågan om att åka med fredag-söndag och tackade såklart JA!


Det känns som en liten förlängning av semestern och det ska ju bli fint väder på Mälaren nu i helgen så det blir perfekt. Dock hade jag lovat att jobba på en hundutställning på söndagen men har nu så här i sista sekund sagt att jag inte kan. Känns jävligt dumt att inte ställa upp när man sagt men jag känner att jag måste prioritera den här turen med båten.


Moster och J ställer upp för oss JÄMT det är helt otroligt. De är hundvakter, tar in posten och vattnar blommorna när vi är borta. Och när man kommer hem från en resa till exempel har dom alltid fyllt upp kylen med frukost och ofta står en fin blomma och väntar på oss också. När vi var till Mallis hade moster desstuom dammsugit hela huset. Ja vad kan jag säga, dom är helt otroliga och så snälla mot oss. Jag känner därför att jag vill göra det här för dem, få dem att komma ut i sin underbara båt och låta moster få slappna av. Det gör hon när vi är med och maken och J sköter seglingen. Det här var den helgen som passade bäst för alla andra och jag kunde inte låta mitt jobb på söndagen vara i vägen helt enkelt. Därför gick jag emot mina principer och sa nej i sista sekund. Hoppas det inte ställer till det alltför mycket.


Nu håller vi som bäst på med att försöka hitta på något vi kan ha med att äta i båten. Med risk för att det annars bara blir bullens korv och skinka på burk *ryser* Nej det blir nog någon god gryta att värma i morgon kväll i alla fall, sen får vi se. Kul ska det bli i alla fall att komma ut!! Nedan ser ni en bild på hur båten ser ut :-)



Av Soff - 19 juli 2007 12:09

Usch vad trött jag blir på avokado alltså...tre stycken fick jag skära upp idag och inte en enda var bra. Tycker ändå att jag har hyfsad koll på hur de ska se ut och kännas för att vara bra. Dessa tre såg verkligen perfekta ut och kändes så också. Lagom mjuka och fina. Men innuti var de helt bruna och det luktade pyton. Men fruktköttet var fast och fint. Snacka om att luras!! :-( Detta innbär att min lunch inte bli så nyttig som jag hoppats. Nu blir det kräftstjärtar och lite fullkornspasta i stället...suckar.


Av Soff - 19 juli 2007 08:59

Nu har jag just njutit av en suveränt god frukost. Förstår inte varför det är så lätt att falla in i "smörgåsträsket" så fort man inte tänker sig för. Det här är ju så mycket mycket godare.


Jag hackade upp en banan, två nektariner och över det hade jag en passionsfrukt och strödde sedan över en msk pumpakärnor. Passionsfruktens juice gjorde verkligen min fruktsallad till en riktig höjdare. Bra att jag har en frukt kvar till i morgon :-)


Till detta blev det en kopp starkt te med kanelsmak. Helt utan svart te utan bara nyttigheter. Känns toppen nu!! *glad*

Av Soff - 19 juli 2007 07:45

Japp nu är jag i alla fall igång. I går kväll blev det en runda på 4,25 km JÖSSES vad tungt det gick! Snacka om att kondition är en färskvara. Ja jo visst jag har inte motionerat på över två månader så det var läääänge sen kroppen fick jobba. Men jag trodde nog ändå att jag skulle orka lite mer än vad jag gjorde. Det var inte tal om att att jogga i uppförsbackarna utan där fick jag ge mig. Låren kändes tunga som stockar och andingen var ansträngd redan från första kilometern. Nåja det är bara att inse att det verkligen är dax att sätta igång med träningen.


Det som är lite kul är ju att när jag väl tränar äter jag dessutom mycket bättre. Det känns som att man inte vill sabba den träning man lagt ner genom att äta onyttigt. Jag har lättare att hålla mig från sötsaker och kakor så det är ju liksom bara en positiv spiral att träna för mig. Plus att det får mig att dricka mer vatten än när jag inte tränar, visst man svettas ju ut endel men jag ökar så pass mycket i vätske intaget att jag inte tror att det är något problem. Försöker dricka 2 liter vatten om dagen, inte mer.


I morse tog jag cykeln till jobbet och även det var tungt tungt men med PINK skrikandes i mina öron peppade hon på mig ordentligt att trampa på så att svetten rann och hjärtat fick jobba ordentligt. Nu blir det en skön dusch innan det är dags att öppna kontoret för dan.



Av Soff - 18 juli 2007 16:11

Japp idag är det dax att åter igen (vet inte vilken gång i ordningen) ta tag i mitt "nya liv". Känns toppenbra faktiskt. Efter en semester full av lyx när det gäller mat och dryck ska jag nu åter igen skärpa till mig med matvanorna och motionen.


Redan ikväll ska jag ge mig ut i blåsten och springa (läs jogga/gå) 2 x 3 km. Maken ska ta med vovven ut i spåret men eftersom att hunden fortfarande inte är frisk och kry så ska dom gå ett varv runt 3:an och det är då meningen att jag ska hinna jogga nästan två varv under samma tid...får se hur det går med det. Känns iaf skönt att ha sällskap ute i spåret. Hoppas på fler sådana här tillfällen.


En annan sak som är bestämt är att jag och min vän M den 1:a september ska skriva in oss på Friskis och gå på två pass i veckan hela hösten och vintern. Det kommer bli kanonbra!! Att få rutin på träningen, det är något jag verkligen behöver.


Maten idag har också varit skaplig, jag har ätit frukt till frukost och till lunch blev det fisk och potatis...ikväll hemma blir det grillat och en sallad till det.


Målet denna gång är att komma ner till 64 kg före min bror gifter sig den 25:e augusti. Just nu visar vågen 67,5 kg...lite trist men som sagt jag kan inte vänta mig annat efter den här semestern med massor av gott att äta och dricka.


Men nu är det slut på ledigheten och dax att komma in i bra vanor igen...


MOT SPÅRET!!!

Av Soff - 15 juli 2007 13:09

*arg* fan helvetes jävla skit....


får man skriva så många svordomar i ett och samma blogginlägg?? I alla fall är det så jag känner just nu. Så himla arg och besviken.


Fick just ett mail från vår handläggare där hon bara helt kort meddelar att vårt ärende kommer upp i nämnden 29 augusti och inte förr. *suckar tungt* Helt otroligt!! Att få vänta över 7 månader på att få klart en hemutredning, alltså det är så tyyyyypiskt vår jävla otur. Kan det få gå till så här?? Alltid denna jävla uppförsbacke...aldrig kan det få flyta på lätt och smidigt!


*uppgiven*



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards