Alla inlägg den 1 augusti 2007

Av Soff - 1 augusti 2007 21:47

Dagen blev faktiskt ganska bra om man ser till hur jag åt. 67,7 kg flimmrade framför mina ögon varje gång suget på något sött kom och jag har hållit mig från onyttigheter HELA DAGEN!


Dagen började med att jag cyklade till jobbet (11 km) vilket tar ca 30 minuter. Väl där åt jag frukost som bestod av ½ vattenmelon. Visst inte mycket energi i den men jag såg till att äta ett bättre mellanmål på förmiddagen. 1 banan och 1 päron fick bli melliset idag. Till frukosten drack jag en stor kopp te (utan honung eller mjölk) bara gott te.


Till lunch värmde jag en linssoppa som jag haft i frysen ett tag, gott gott! På lunchen tog jag och Harry en promenad på 40 minuter vilket var otroligt skönt i värmen som var idag.


Till eftermiddagen sen blev det ytterliggare ett päron, hittade så goda och fina på Konsum förrut. Till det blev det lite kaffe, ska försöka skära ner mängden kaffe igen. Förra sommaren fick jag ju sluta helt men det är ju bara såååå gott...vill inte vara utan helt men minska mängden ska jag iaf göra.


Efter jobbet var det upp på hojjen igen för att trampa hemåt. Tyvärr verkar mitt högra knä ha gått sönder. Jag kände smärta i morse men inte så farligt ändå. På vägen hem däremot höll jag inte på att komma hem. Var nära att ringa efter maken att hämta upp mig på vägen (men lät bli). Istället kämpade jag mig hem genom att trampa mest med vänster ben...men det tog nästa dubbelt så lång tid att ta sig hem på em. F*n f*n f*n jag får inte få problem med knäna nu också. Nu när jag äntligen börjat röra på mig. Behöver ju motionen för att kunna gå ner de sista kilona. Nåja, det blir vila i morgon i alla fall. Som det är nu tar jag mig inte ens upp för trappen utan att stödja på armen i stället. Ser rätt roligt ut kan maken intyga.


Åter till maten...middagen blev färsk pasta med vegetariska tillbehör och jag tog endast den mängd jag behövde för att bli mätt. Annars är det så lätt att ta mer för att det är gott liksom. Till detta kokade jag goda gröna bönor.


Nu på kvällen har jag varit ordentligt sugen på att ta typ en knäckemacka eller nått annat men jag har klarat mig. Istället tog jag nyss en god kopp te som heter "Kvällsro" och smakar lite mint - gott gott!!


Så alltsom allt är jag nöjd över min matdag och är fokuserad och inriktad på att nå ett bättre resultat på fredag än i morse.


Nu blir det bingen - god natt!

Av Soff - 1 augusti 2007 11:34

Jag har fått väldens gulligaste brorsdotter! Ja i alla fall enligt min mening :-P


Under de två timmar vi hade hand om henne igår var hon inget annat än en solstråle. Det gick jättebra, vi åt middag, läste böcker, plockade vinbär och gick på en liten promenad. Både jag och maken njöt om att ensamma få ha hand om lillsnuttan och det gick över förväntan. Inte en tår, inte ett skrik...bara joller och glada miner. HÄRLIGT!! Gud så vi längtar efter vårt alldeles egna barn att få rå om. Har på känn att de två kommer bli riktigt bra vänner....*drömmer mig bort i tanken*


Idag kommer Lina förresten hit på besök, härligt att få träffa henne så här ofta!!


Nu är det snart dax för lunch och idag blir det linssoppa för min del...nya friska tag...:-)


Moss moss!

Av Soff - 1 augusti 2007 09:30

Nu är det stopp, nu är det nog, nu är det slut! Slut på smygätandet som sakta men säkert letat sig tillbaka in i mitt liv, slut på att äta fikabröd, pizza, godis, bröd...


HUR SVÅRT KAN DET VARA? Tydligen väldigt väldigt svårt i mitt fall *suckar högt*


Vid minsta lilla seger (som förra veckans -1,3 kg) börjar jag unna mig saker och tänja på gränserna. Lyxar till det med allt det där jag skrev om ovan. Igår till exempel efter barnvakten skulle dom köpa med sig mat hem till oss när dom var klara med sitt. Vi beställde mat från en pizzeria och där fanns 8 sallader att välja mellan...vad väljer jag? En Opera!! En Opera liksom och smockar i mig precis hela pizzan. Jag passar dessutom på att lägga på extra sås som stod på bordet. Alltså jag fattar inte vad det är med mig. Jag VET ju att jag borde valt sallad, jag VET att jag kommer gå upp i vikt om jag slarvar så där med maten ändå fortsätter jag...*suckar åter igen*


När jag åt tänkte jag att jag skulle klara av en pizza eftersom jag varit så duktig med morgonpromenaderna. HALLÅ!! Jag har ju bara gått två gånger och genast tror jag att jag kan smälla i mig vad som helst. Jag börjar allvarligt tro att jag har något fel i huvudet. Varför gör jag så här? Varför vill jag alltid ta en pizza och annat onyttigt före det som är nyttigt?


Ställde mig på vågen i morse för att kolla av hur det går, hade faktiskt en viss förhoppning om att ha tappat ytterliggare från förra veckans 66,4....men hur skulle det ha gått till? Vågen visade 67,7 kg!! IGEN!!! *suckar en tredje gång* Tillbaka på ruta ett igen men andra ord. Helt plötsligt är det 3,7 kg kvar att nå före 25 augusti *arg*


Jag behöver hjälp, behöver råd. Vad gör ni andra när sötsuget sätter in? Snälla hjälp mig!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards