Direktlänk till inlägg 30 augusti 2007

"Regler" för ett nytt liv!

Av Soff - 30 augusti 2007 08:16

Dessa regler följde jag till punkt och pricka förra sommaren och tappade 10 kg på 8 veckor. Jag vill dela med mig utav detta och hoppas på att ni som också kämpar med vikten kan hitta något nyttigt och som kan hjälpa er i er kamp mot kilona.


-----


Blanda ej frukt med annan föda, frukt äter du separat mellan målen eller till frukost.


Undvik att äta efter klockan 19:00.


Undvik halvfabrikat.


Undvik samtliga mejeriprodukter, byt ut mot ris eller sojamjölk. 


Undvik vitt socker och allt bröd och salt.


Använd endast kallpressad olivolja och smör som fett. 


Tugga maten väl! Stoppa aldrig in en ny tugga i munnen innan föregående hunnit ner i magen. 


Ät maximalt så mycket som ryms i dina två kupade händer vid samma måltid.  


Motionera direkt på morgonen innan frukost – det sätter fart på matsmältningen! 


Ät levande föda varje dag – alltså frukt och grönsaker som inte tillagats.


Ät ALDRIG lightprodukter – de skapar hungerkänsla och ökat sötsug!! 


Ät bara när du är hungrig – inte bara sugen.


Skapa bra vanor!! Kroppen älskar regelbundenhet! 


Är du hungrig mellan målen ät då gärna valfri frukt. Dock tidigast två timmar efter avslutad måltid.


Drick rikligt med rumsvarmt vatten under dagen.  


Ha ALDRIG is i dryck – det släcker matsmältningen!


Ät inte för stora mål, lägg hellre till ett extra mål om du är hungrig. Detta ger dig en jämnare energi och en god matsmältning.


För att uppnå bästa möjliga resultat är det viktigt att du sköter om dig och följer rekommendationerna. Dessa enkla rekommendationer kommer, när dom följs, att stärka kroppens förmåga att effektivare tillgodogöra sig konsumerade näringsämnen, med förbättrad energi, balans och hälsa som följd. 


Lycka till med ditt nya liv!

 
 
frua

frua

30 augusti 2007 12:37

Hejsan, tack för bra tips, jag är guldmedlem hos vv men tar gärna emot bra tips. Känner att jag vill gå ner ytterligare några få kilo för att känna mig mer bekväm.
Om det är ok så kopiera jag gärna tipsen och sätter den som ett inlägg på min blogg. Tänkte följa det efter att vi haft kalasen för vår dotter i helgen.
Kram
P.s Är det ok så länkar jag gärna till dig också.

http://frua.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Soff

30 augusti 2007 13:11

frua> Hej!
Självklart får du använda tipsen och lägga ut på din sida, bara bra om fler kommer åt att se dem. Jag tycker det är bra tips och tror att många kan få lite hjälp.

Bra jobbat som guldmedlem hos VV!!

Visst får du länka till mig från din blogg det är bara roligt om du vill det.

Lycka till nu efter dotterns kalas!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards