Alla inlägg under augusti 2007

Av Soff - 15 augusti 2007 08:34

Igår gick jag in på MQ med maken, han skulle köpa en ny kostym till bröllopet, och jag gick runt och tittade i den ombyggda butiken en stund...DÅ...DÅ fick jag syn på den....


...den bara hängde där framför mig...underbart vacker...och det var som om den sken upp när den såg mig också...


Föremålet för min kärlek är en härlig höstjacka i ljusgrå ull från STOCKH LM. Jag föll direkt jag såg den och jag var bara tvungen att köpa den!!! Försiktigt tog jag ner en stl 38 och drog den på mig....för stor... :-O...så jag tog då 36:an och den satt perfekt. Jag gick bort till maken iklädd min fina jacka och jag såg direkt på hans ansiktsuttryck att han gillade den.


Så nu har jag en underbart fin jacka som hänger där hemma och nu längtar jag ännu mer till kalla höstdagar med hög klar luft så att jag får ta fram min älskling och gå runt och bara njuta....


...kan man bli förälskad i en jacka??

Av Soff - 12 augusti 2007 12:04

Igår hade vi möhippa för min blivande svägerska. Dagen blev precis så lyckad som vi hade hoppats och J var jättenöjd hon också. Kul när det blir lyckat när man planerat och fixat så mycket.


Vi bjöd henne på en god frukost hemma innan vi drog iväg till en silversmed där vi tillsammans gjorde ett fint armband till den blivande bruden. Jättekul att testa på silversmide som var lite svårare än jag trott. Lunchen intog vi på Vallby Friluftsmuseum där vi hade strålande vackert väder och en underbar picknick.


På eftermiddagen dansade vi Linedance och relaxade sedan i en tjusig bastu och mysigt relaxrum. J fick härlig massage och blev också stylad med hår och smink inför kvällen.


Middagen åt vi på restaurang REAL nere vid hamnen, god mat, gott vin och många skratt. Som sagt det blev en kanonbra dag för oss alla. Nu ska det bli skönt att till 100% kunna fokusera på bröllopet som är om två veckor.


Jag är ju utsedd till toastmadame och har endel pyssel att fixa med men det ska bara bli roligt. Jag kan inte skriva något om vad som kommer att hända under bröllopet, då min bror läser min blogg i mellanåt :-P. Men jag lovar att skriva och berätta efteråt.



Av Soff - 7 augusti 2007 15:49

I eftermiddag ska en nära vän till mig, och fotograf, komma hem till oss och ta fotografier på mig och min kära make. Bilder på oss och vårt hem som sedan ska skickas ner till Bolivia :-) Ska bli så spännande.....nu ligger vi banne mig i startkroparna.



Av Soff - 3 augusti 2007 23:26

Vad vet man egentligen vad som kommer att hända i sitt liv? Hur fort förändras inte ens förutsättningar? Är saker och ting verkligen som man tror?


I kväll sattes alla dessa frågor på sin spets för mig...jag ringde en nära vän (släkting) men framförallt en nära vän till mig och det jag fick veta skar i mitt hjärta. Jag ringde för att som vanligt bara prata en massa strunt och för att be om hundvakt några timmar i morogon. Det som jag fick reda på kom som en chock. Jag lider med min vän och önskar att det fanns någonting vettigt, någonting klokt någonting hjälpsamt jag kunde säga...men jag var tom...hjälp vad är det som händer?


Det är dags att lägga sig nu mina tankar finns hos min vän, hoppas du är ok hoppas du finner ro och hoppas du kan sova inatt. Tänker på dig och finns här för dig om du behöver mig *kramar om*.

Av Soff - 3 augusti 2007 08:21

I dag visade våget ett plus igen *suckar lite lätt*. Vågen stannade idag på 67,3 kg...alltså +0,9 kg från förra veckan. Bara att kämpa vidare jag vet och jag känner mig fortfarande motiverad så det är bra.


I dag är jag ensam på jobbet och i vanliga fall brukar jag trilla dit och äta någon kaka eller annat som finns här men jag ska verkligen försöka hålla händerna från kakburken :-)


Lägger in en bild över ett diagram som visar hur min vikt har gått upp och ner...på slutet är det verkligen upp, ner, upp, ner, upp ner och upp igen...

Av Soff - 2 augusti 2007 15:50

Det tar aldrig slut på lyxet känns det som. Den lugna tiden på jobbet gör att jag idag kunde unna mig en hel förmiddag hos frissan. Klockan 9:00 var jag där och åkte inte därifrån förrän 12:00...så himla skönt och så himla fin i håret nu :-) Färgade mörkt mörkt som vanligt, så skönt att få i färg i benan, såg för hemsk ut innan med en utväxt på några cm. Nu är det enhetligt igen och det blir perfekt till bröllopet.


Fick just en inbjudan av en kompis att komma över till henne och äta lite ikväll. Såklart tackade jag ja . Ska bli kul att sitta och småprata lite. Vännen som jag pratar om har "nyss" flyttat tillbaka till stan efter många år i Linköping. Så kul att hon äntligen kommit tillbaka, har saknat henne massor. Nu bor vi inte alls långt i från varandra så det blir cykeln dit i kväll...kanske bjussar hon på lite vin :-)


Innan jag drar iväg ska jag försöka träna Harry lite i trädgården, jag har bokat en träning i morgon kväll på nått som heter Rallylydnad :-) Ska bli kul att prova men jag känner att jag ikväll måste ta och öva lite lydnad med Harry så att vi inte är alltför ringrostiga i morgon.

Av Soff - 1 augusti 2007 21:47

Dagen blev faktiskt ganska bra om man ser till hur jag åt. 67,7 kg flimmrade framför mina ögon varje gång suget på något sött kom och jag har hållit mig från onyttigheter HELA DAGEN!


Dagen började med att jag cyklade till jobbet (11 km) vilket tar ca 30 minuter. Väl där åt jag frukost som bestod av ½ vattenmelon. Visst inte mycket energi i den men jag såg till att äta ett bättre mellanmål på förmiddagen. 1 banan och 1 päron fick bli melliset idag. Till frukosten drack jag en stor kopp te (utan honung eller mjölk) bara gott te.


Till lunch värmde jag en linssoppa som jag haft i frysen ett tag, gott gott! På lunchen tog jag och Harry en promenad på 40 minuter vilket var otroligt skönt i värmen som var idag.


Till eftermiddagen sen blev det ytterliggare ett päron, hittade så goda och fina på Konsum förrut. Till det blev det lite kaffe, ska försöka skära ner mängden kaffe igen. Förra sommaren fick jag ju sluta helt men det är ju bara såååå gott...vill inte vara utan helt men minska mängden ska jag iaf göra.


Efter jobbet var det upp på hojjen igen för att trampa hemåt. Tyvärr verkar mitt högra knä ha gått sönder. Jag kände smärta i morse men inte så farligt ändå. På vägen hem däremot höll jag inte på att komma hem. Var nära att ringa efter maken att hämta upp mig på vägen (men lät bli). Istället kämpade jag mig hem genom att trampa mest med vänster ben...men det tog nästa dubbelt så lång tid att ta sig hem på em. F*n f*n f*n jag får inte få problem med knäna nu också. Nu när jag äntligen börjat röra på mig. Behöver ju motionen för att kunna gå ner de sista kilona. Nåja, det blir vila i morgon i alla fall. Som det är nu tar jag mig inte ens upp för trappen utan att stödja på armen i stället. Ser rätt roligt ut kan maken intyga.


Åter till maten...middagen blev färsk pasta med vegetariska tillbehör och jag tog endast den mängd jag behövde för att bli mätt. Annars är det så lätt att ta mer för att det är gott liksom. Till detta kokade jag goda gröna bönor.


Nu på kvällen har jag varit ordentligt sugen på att ta typ en knäckemacka eller nått annat men jag har klarat mig. Istället tog jag nyss en god kopp te som heter "Kvällsro" och smakar lite mint - gott gott!!


Så alltsom allt är jag nöjd över min matdag och är fokuserad och inriktad på att nå ett bättre resultat på fredag än i morse.


Nu blir det bingen - god natt!

Av Soff - 1 augusti 2007 11:34

Jag har fått väldens gulligaste brorsdotter! Ja i alla fall enligt min mening :-P


Under de två timmar vi hade hand om henne igår var hon inget annat än en solstråle. Det gick jättebra, vi åt middag, läste böcker, plockade vinbär och gick på en liten promenad. Både jag och maken njöt om att ensamma få ha hand om lillsnuttan och det gick över förväntan. Inte en tår, inte ett skrik...bara joller och glada miner. HÄRLIGT!! Gud så vi längtar efter vårt alldeles egna barn att få rå om. Har på känn att de två kommer bli riktigt bra vänner....*drömmer mig bort i tanken*


Idag kommer Lina förresten hit på besök, härligt att få träffa henne så här ofta!!


Nu är det snart dax för lunch och idag blir det linssoppa för min del...nya friska tag...:-)


Moss moss!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards