Alla inlägg den 13 september 2007

Av Soff - 13 september 2007 19:03

Tack alla ni som kommenterat mitt inlägg om vår hemutredning. Det betyder enormt mycket och jag sätter stort värde i det ni skriver...det går liksom rakt in i hjärtat.


Jag fick frågan om vad som händer nu och ja jag ska försöka förklara.


Igår kopierade vi alla våra papper som vi samlat ihop tillsammans med utredarna, det är hemutredningen, läkarintyg utdrad från polis- och socialregistret och de referentbrev som skrivits till oss av våra vänner (tusentack Fam S och Fam J).


Vi skickade sedan dessa kopior ner till den organisation vi valt för att genomför vår adoption, BFA - Barnen Framför Allt, nere i Göteborg. Och idag fick jag en bekräftelse tillbaka att dom mottagit våra papper. Det som händer nu är att vi ställs i kö för Boliva och så fort det kommer barnbesked hoppar vi framåt i kön för att få skicka. Som det ser ut nu kommer vi att få skicka våra papper i början på nästa år men allt är osäkert och det skiftar från månad till månad hur lång tid det tar. Den frågan får man nästan alltid - NÄR kommer barnet. Och helt ärligt så är det ingen som vet, vi kan bara hoppas och tro. Vi tror lite men HOPPAS mycket på att vi får vårt barn under nästa år men om vi ska vara realistiska så blir det nog snarare första halvåret 2009. Så det är långt kvar än men vi är glada för varje litet myrsteg framåt.


Tack igen för ert stöd!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards