Alla inlägg den 14 september 2007

Av Soff - 14 september 2007 11:02

I går var jag på ytterligare ett Friskispass och detta var ett jympa medel och tro det eller ej men jag klarade hela passet. Testade ju ett medelpass förra veckan och jag ville bara gå därifrån. Igår var det annorlunda, tjejen som höll i passet hade enkla (men jobbiga) övningar som var lätta att utföra. Det är ju så mycket roligare att köra när man känner att man hänger med. Musiken var också helt suverän :-) Toppbetyg från min sida!! Kommer definitivt att gå på fler torsdagspass.


Fredag igen...vägning igen...chock igen...!

+0,7 kg från förra veckan, vågen stannade på 68,5 kg *skakar på huvudet* Förra veckan skyllde jag på mensen och att jag säkert hade samlat på mig massa vätska i kroppen. En vänlig person kommenterade att jag kanske fått muskler tack var min träning (tack för den vänliga kommentaren). Tyvärr är jag övertygad om att inget utav de två sakerna stämmer. Jag är helt enkelt helt jävla värdelös när det gäller att skärpa mig med maten.


Jag faller, gång på gång på gång för frestelser och proppar i mig, glass, godis, bullar, kakor, kebab, pizza you name it...varför är det så svårt?

Varför är suget så stark så att jag inte kan stå emot när det kommer? Jag läste just på min kära vän Grodans blogg och där hade hon fått några bra tips. Jag ska verkligen börja skriva upp när jag är sugen och de gånger jag faller för suget och de gånger jag klarar av att stå emot. Måstge få kontroll, måste hitta fokus igen, måste inte att ALLT jag proppar i mig spelar roll och påverkar min vikt.


Det är så lätt att tänka "den här lilla kakan spelar ju ingen roll, den blir jag ju inte tjockare utav" men när man lägger ihop allt så blir det ju berg av saker. JAG borde veta, jag har ju sett allt framför mig. Kanske ska jag ta och titta på mitt program som jag har på DVD. Färska upp minnet och inse vart jag kommer att hamna om jag fortsätter äta som jag gör. Vill INTE tillbaka dit. Jag är ju för f*n på väg att förlora min 6:a i början. Det vägrar jag göra. Får inte, vill inte.... PANIK!! *tar ett djupt andetag*


Ja så får det bli, efter helgen ska jag sätta mig och titta på programet igen, tänka tillbaka. Ta åt mig Skippers tips och börja om från början igen.


I morse efter vägningen hade jag starka funderingar på att gå med i VV, kanske blir så om jag inte får kurvan att vända nedåt på egen hand snart. Kanske kunna gå tillsammans med dig Grodis? Vad säger du om det?


Om jag fick om jag verkligen ville skulle jag vilja väga 58 kg (är ju 158 cm lång) till dit är det alltså 10,5 kg och det borde ju vara ett bra mål som man kunde nå med VV...funderar vidare....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards