Alla inlägg under september 2007

Av Soff - 3 september 2007 21:47

Jag kom iväg och tränade idag helt enligt planerna. Nytt gympakort införskaffades så nu har man åter igen en fin autogiro betalning varje månad. Hoppas bara att dessa träningspengar blir "upptränade".


Passet idag var ett medel gympa och nja...jag hängde inte riktigt med i alla rörelser...inte i nån faktiskt. Men svettig blev jag och jag rörde konstant på mig under timmen som var. Det kommer att behövas många pass innan jag kommer in i det och får armar och ben att sammarbeta. Nåväl, jag är nöjd med passet och kroppen känns mör såhär efteråt. Nu ska vi vila ett par dagar för att åter igen träna på torsdag.


I morgon ska jag jobba i Stockholm hela dagen, tar tåget tidigt i morgon bitti och ska vara på möte med Swedish Medtech hela dan. Rätt kul att göra något annorlunda så här i mellanåt så det ska bli trevligt. Maken och Harry får klara sig på egen hand på kontoret :-)


Nu ska jag gå och knoppa, nattinatti!


PS: Anna W...jag ringde dig i kväll men E kanske glömde meddela det? Vi får höras och bestämma hur det blir med bakelsen som jag vann *fortfarande mycket stolt* :-)

Av Soff - 3 september 2007 15:20

Lina var och hälsade på på jobbet idag, så himla roligt. Hon är en riktig liten solstråle och hon spexar, skrattar, sjunger och är bara så go. Vet att jag sagt det förr men jag säger det igen. Hon är fasters hjärta!! Jag längtar så efter att kunna ge henne en kusin att leka med. Tyvärr ser det ju ut att dröja längre än vad vi hoppats men någon dag, någon dag älskade Lina så kommer kusinen - jag lovar!



Av Soff - 3 september 2007 13:15

I kväll kör jag och min vän M igång och tränar på Friskis. Vet inte hur många gånger jag börjat träna på ett ställe men sen alltid slutat efter ett tag. MEN den stora skillnaden denna gång är att jag nu får sällskap.


Tidigare har jag alltid gått själv och bara haft mig själv att anpassa mig efter. Det har alltid varit kul i början och lätt att gå iväg men sen hittar jag ALLTID ursäkter för att inte gå och träna. Nu hoppas jag på att draghjälpen från M ska göra susen och att vi får in rutin med det här med tränigen.


Passet vi ska köra i kväll är ett medeljympapass och jag är lite nervös faktiskt. Jag har inte väldens bästa kordinationsförmåga och brukar ha svårt att hänga med. Dessutom är jag i det närmaste helt otränad vad gäller kondition, men M som tränar och joggar mycket ville absolut inte gå på baspass så jag fick anpassa mig där. Jag får hoppas att jag känner att jag hänger med någotsånär och ge det några gånger. För man brukar ju lära sig passen eftersom och då blir det inte längre pinsamt. Så jag ska göra mitt bästa och hoppas att jag med hjälp av den här träningen får en pusch i rätt riktning och börjar tappa kilon igen.


Vi ska till Sälen över jul och då skulle jag vilja vara i god kondition så att jag orkar med att åka bräda hela dagarna. Ett nytt skidställ hägrar också, vore kul att komma i ett riktigt fräsigt ett ifrån typ Peak....men men jag ska göra som jag sagt tidigare. Leva i nuet och vara glad över att jag äter sunt och hoppar över "godiset" sen är viktnedgång och en mer tränad kropp bara ett resultat.


Hör ni hur jag peppar mig själv :-P



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards