Alla inlägg den 11 oktober 2007

Av Soff - 11 oktober 2007 15:17

Av Soff - 11 oktober 2007 15:01

Igår kväll hände något väldigt otäckt och hemskt. Vi, jag och Harry, var på träningstävling i agility och när vi var klara och nästan skulle åka hem blev Harry attackerad av en annan hund. Han fick syn på Harry och bara rusade rakt fram och började hugga mot hans hals.


Jag vet inte, eller minns inte exakt hur det gick till men på något vis hamnade min hand i mellan och jag fick ett hugg från den andra hunden. Det gjorde såklart väldigt ont och bettet gick igenom min handske och det blev ett öppet sår.


Harry som inte gärna bråkar försökte komma undan men den andra hunden var helt galen. En god vän till mig, som jag lärt känna ute på klubben, kom till Harrys räddning. Hon måttade en spark rakt i sidan på den andra hunden som då för ett ögonblick slutade attackera. Ägaren till hunden fick då fatt på sin hund och kunde koppla den. Jag tog genast Harry och gick därifrån för att lunga ner både honom och mig.


Jag var helt skärrad efter händelsen och handen gjorde jävligt ont. Jag blev lite oroad och ringde sjukvårdsupplysningen och där sa dom att jag fått allt skydd mot stelkramp jag kunde få men att jag borde uppsöka en vårdcentral för att göra rent i såret. Sagt och gjort. 22:15 var jag på Oxbackens Vårdcentral och blev tvättad om omplåstrad. Harry fick lite småsår på hals och nos men ingen större fara. Jävla hundjävel och jävla förbannade hundägare. Jag fick inte ens en ursäkt eller någonting av henne efteråt.


Idag är min hand ett stort blåmärke och jag är öm. Det här var första gången jag blivit hundbiten och det känns inte alls bra. Tycker otroligt synd om Harry också, han har sedan attacken igår varit väldigt dämpad och trött.


Jag fick höra att det dessutom inte var första gången den här hunden gjort så här och jag blir så förbannad på hundägare som låter sånt här ske.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards