Direktlänk till inlägg 19 oktober 2007

Denna helg = svåra utmaningar

Av Soff - 19 oktober 2007 08:05

Den här helgen kommer bjuda på tuffa utmaningar när det gäller min viktnedgång. I kväll ska maken och jag gå och se Fredrik Lindström och innan det så sak vi till en jättefin restaurang. Det kommer bli vin och god mat...jag måste verkligen försöka äta bra nu under dagen och spara points. Sen måste jag tänka mig för på restaurangen och tex INTE ta sånt där bröd man brukar få innan maten. Bara onödigt men såååå gott ju! Jag får ta hjälp av maken som får säga till mig :-)


Jag trodde lördagen skulle bli lugn och fin och att jag skulle äta middag hemma men igår fick jag inbjudan till Ladies Night tillsammans med svägerskan och ja, det kan man ju inte tacka nej till. Så även i morgon blir det middag ute...


Dessutom är det invigning av Nya Rocklunda i morgon med bandymatch och grejer. På arenan gissar jag att det inte finns så väldigt många nyttiga alternativ att äta och vi kommer i stort sett vara där hela dagen. Får ta med mig mycket frukt och även där välja det minst dåliga.


Jag ska ta mig ut på långprommis i morgon bitti har jag tänkt. Behöver rusta mig med fler bonuspoints helt klart. Igår tog Harry och jag och joggade 3 km + en tur i skogen så vi var ute i 40 minuter. Det kändes tungt att jogga men så skönt att röra på sig och känna att man som sagt rustar sig lite för vad som komma skall.


Nu ska jag snart på massage, vi får det var 3:e vecka här på jobbet...såååå skönt! Men först frukost!


Ha en fin dag!!

 
 
Eva

Eva

19 oktober 2007 20:54

Åh, det lät trevligt - med restaurangbesök. Själv springer jag mellan tvättstugan och datorn ikväll :-)

http://suntliv.blogg.se

 
Ingen bild

Anna

20 oktober 2007 22:58

Hoppas du har en trevlig helg just nu!!! Jag tyckte att vi hade supermysigt förra lördagen, hoppas vi kan promenera och fika igen snart. Du är bäst!

 
Ingen bild

Soff

21 oktober 2007 21:00

Eva> Ja visst är det härligt med restaurangbesök men det hade varit bra att sprida ut det på flera helger än två på samma. Men men jag ska inte klaga. Väljer hellre restaurang än tvättstugan :-P

Hoppas din helg varit bra!

 
Ingen bild

Soff

21 oktober 2007 21:02

Anna> Jag håller med dig till 100% Det var supermysigt förra helgen och att få en sådan där långpromenad är ju verkligen toppen för mig och Harry med för den delen. I helgen har jag inte alls kommit ut något och det känns ju inte alls bra :-( Får ta igen det i veckan. Jag hoppas också vi kan göra om den där lördagen snart igen.

Hoppas din helg varit bra!! Trist med krabballergi :-(

KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards