Direktlänk till inlägg 22 november 2007

Vi MÅSTE byta!

Av Soff - 22 november 2007 15:42

Så är det...vi kan omöjligt välja att adoptera ett barn från Bolivia. Jösses vad tungt det är att skriva. Det är en tung tanke och ett jobbigt beslut att behöva ta. Men faktum är att vi inte har något val. Jo visst, vi skulle kunna välja det om vi vill vänta...vänta...och vänta. Köerna till landet blir allt längre och till råga på allt går BFA´s auktorisation ut i januari och då börjar en ny process om att få ny auktorisation. Folk som var med förra gången BFA förhandlade med Bolivia så tog det låååång tid innan det rullade igång i landet igen. Risken att samma sak händer igen är stor OCH sen finns en annan tanke som oroar mig. Bolivias president Evo Morales är starkt emot internationella adoptioner och det känns som att det kommer vara otroligt osäkert att välja Bolivia som adoptionsland i framtiden.


Det är som sagt tungt att inse att detta är fakta, svart på vitt. Det blir ingen lite Pocahontas för vår del.


I stället lägger vi nu all fokus på att få adoptera från Taiwan. Det känns spännande och det är ett bra val det vet jag. Vi stod ju som sagt och valde mellan dessa två för snart ett år sedan. Då valde vi Bolivia - det skulle gå fortare. Nu är ordningnen en annan och med lite (läs mycket) tur så kanske vi får BB före näste jul. Kanske hinner vi inte resa för att hämta barnet men bara att under nästa år få reda på att vi har ett barn som väntar på oss känns stort. Taiwan är ett relativt nytt land för Sverige att adoptera i från och det finns inte så mycket statistik att luta sig mot. Det sägs dock att väntan på BB är max ett år efter att  man ansökt. Vi håller alla tummar för att få skicka i februari, vi måste ju vänta in att jag fyller 30, och då kanske vi har vårt barn hos oss våren 2009.


------------------------------------


Här i bland ruinerna
Bland torra salta tårar
Här bakom rullgardinerna
Och alla uteblivna vårar
Här under askan utav sönderbrända drömmar
Ska vi bygga nånting större

 
 
Ingen bild

Pipeline

22 november 2007 17:36

Jag förstår att det är oerhört tungt att överge tanken på Bolivia. Men sett i skenet av all fakta som den senaste tiden framkommit om adoptioner från Bolivia så förstår jag att ni ändrat er. Och det verkar fungerar riktigt bra i Taiwan :-)

Det är faktiskt inte långt alls till februari 2008 :-)

 
Ingen bild

Linda *

22 november 2007 20:49

Det låter som ett jättebra beslut :) Jag håller tummarna för att det går jättefort.

Linda*

 
Ingen bild

inger

23 november 2007 08:14

vi håller på att göra iordning papper till Taiwan. Vi känner det som att det var Taiwan som valde oss och inte tvärtom. Hade inte ens valt organisation, det har gått snabbare än vi hunnit med nästan, men nu kör vi på det här... kram, lycka till, inger

 
Ingen bild

Soff

23 november 2007 11:37

Pipeline> ja det är tungt för man har ju liksom tagit in Bolivia i hjärtat. Börja läsa lite spanska och så vidare. MEN Taiwan känns så rätt det med så när jag tänker på vad vi faktiskt byter till kan jag inte låta bli att le.

Linda*> TACK för tummhållningen!!

inger> Åh så roligt att höra att ni just nu samlar papper dit!! Vilken organisation har ni valt? Skulle du vilja höra av dig till mig via mejl eller nått? Det skulle vara så kul att veta mer. KRAM

 
Ingen bild

inger

24 november 2007 21:07

Hej Soff, Vi adopterar vi BFA. Har varit medlemmar ca 1 år. Det har gått fort, så vi har inte hunnit sätta oss in i så mycket ännu, men pratar gärna med dig på mejl. Hur får jag tag på dig? Kram Inger

 
Ingen bild

Soff

26 november 2007 11:11

inger> Du når mig på sophie_p_78@hotmail.com ser fram emot ett mail så kan vi prata vidare. Kul kul!!!
Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards