Direktlänk till inlägg 29 november 2007

Resesällskap

Av Soff - 29 november 2007 15:49

Fortsätter att jämföra mitt liv med den här båtfärden.


Jag måste säga att jag har de aboslut BÄSTA resesällskapet man kan tänka sig. Vänner som stöttar mig, som säger vänliga ord och som sänder en tanke. Det värmer verkligen och vad gjorde jag utan er?


Man får bita ihop och orka...orka lite till...


Jag är så tacksam över de personer jag lärt känna på den här resan. Vänner som alltid finns där för mig, som orkar lyssna och som förstår. Jag hade nog aldrig träffat er om jag inte klivit på den här båten och våra vägar hade kanske aldrig korsats. Hur skulle mitt liv ha sett ut då? Jag kan inte föreställa mig mitt liv utan er. Jag har verkligen fått vänner för livet och för det är jag evigt tacksam. Mitt i all förtvivlan och oändlig väntan finner vi på något vis alltid tid och plats för skratt...det är helt underbart. Det är viktigt att ändå leva medans vi väntar. Vi kan inte göra annat. Vi måste passa oss för att bli bittra, passa oss för att ge upp.


Någon dag kommer vi att komma i land - komma hem och från den dagen kommer våra liv aldrig mer bli det samma. Förhoppningsvis har den här kaotiska resan stärkt oss och lärt oss mycket om oss själva och om livet.


EN STOR KRAM TILL MINA VÄNNER SOM FINNS HÄR I MIN NÄRHET OCH TILL ALLA ER SOM SKRIVER UPPMUNTRANDE INLÄGG HÄR PÅ BLOGGEN!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards