Direktlänk till inlägg 23 januari 2008

Dvala

Av Soff - 23 januari 2008 09:20

Just nu står mitt liv verkligen på vänt...pausknappen är hårdare intryckt än någonsin tidigare. Jag väntar, håller andan och väntar. Jag känner hur jag byggt en mur kring mitt hjärta, en mur som ska skydda mig om nått går fel. Jag tillåter inte mig själv att hoppas, jag slår bort tankarna när dom kommer.


Jag önskar jag kunde skriva exakt vad det handlar om men det är för privat och för tidigt. Jag hoppas kunna få skriva av mig om detta snart och att jag då har glada nyheter.


Men än så länge vet jag...ingenting.


Jag trodde aldrig att jag kulle hamna i den här situationen. Det här var mardrömmen som inte fick bli sann. Det är märkligt hur mycket man ska behöva gå igenom. Min älskade kusin A sa nått klokt häromdagen som jag funderat mycket på. Hon frågade mig hur mycket jag hade orkat sedan jag sa att jag inte orkade mer FÖRSTA gången? Jag kan inte minnas exakt när det var jag sa det för första gången men jag vet att det är länge sen. Och vad har hänt sedan dess? Jo jag har orkat vidare och ännu fler hemska saker har inträffat efter det som jag (och maken) klarat oss igenom.


Jag fick mig en riktig tankeställare när jag härom helgen hamnade på sjukan med ett skenande hjärta och jag vet nu att jag verkligen ligger på gränsen till vad jag orkar. Jag känner mig som en sån där boxningsträningsgrej som sitter fast med en fjäder i botten och som man liksom kan slå på från alla håll. Slagen på mig kommer när jag minst anar det och liksom nockar mig till marken. Men sakta sakta så svajar fjädern upp mig igen och jag står åter igen upprätt. Den här gången blev jag liggandes längre än vanligt. Slagen tar hårdare för varje gång och jag vill inte ens tänka på hur det blir den dagen jag inte ens orkar ta mig upp igen.


Det som jag nu går och väntar på...det kan bli så att det blir ytterligare ett hårt slag och jag kommer kanske bli golvad igen. Därav denna mur av skydd som jag byggt upp. Mitt hjärta orkar bevisligen inte så mycket mer nu och jag behöver rädda mig själv. Denna gången står jag förberedd jag vet att det snart kommer ett slag och jag vet varifrån det kommer. Det är en skillnad och jag hoppas att jag byggt upp ett tillräckligt stort försvar för att klara mig.


Snart, snart vet jag...

 
 
Pipeline

Pipeline

23 januari 2008 10:01

Vad det än är som du/ni väntar på så hoppas jag innerligt att det blir ett positivt och önskvärt svar :-)

http://pipeline.bloggagratis.se

 
Ingen bild

HJ

23 januari 2008 10:35

Vi tänker på Er! Många kramar!!!!

 
Carro

Carro

23 januari 2008 12:02

Jag hoppas allt blir som du/ ni önskar! :) kram

http://mammans.blogsome.com

 
Ingen bild

Linda*

23 januari 2008 12:26

Jag håller mina tummar för att det ska gå bra. Kram

 
applecore

applecore

23 januari 2008 16:36

Och jag kan bara instämma - jag håller alla tummar och tår för er! Kram!
PS Hoppas jag inte smittade ner dig - jag har åkt på en dunderförkylning med feber och halsont (som började i måndags kväll) DS

http://applecore72.wordpress.com

 
mamman

mamman

24 januari 2008 11:28

Lycka till

http://babyonskan.bloggagratis.se

 
Tess

Tess

24 januari 2008 12:41

Tänker på er och håller alla tummar för att allting ska ordna sig för det bästa, vad det än må vara. Fortsätter att titta in för att kanske, i sinom tid, få en förklaring. KRAM.

http://www.malika.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards