Direktlänk till inlägg 7 februari 2008

Min underbara resa

Av Soff - 7 februari 2008 10:06

Nu ska jag äntligen skriva om min fantastiska resa till London! Det finns en viss risk att inlägget blir långt...hoppas någon orkar läsa...


Förra torsdagen drog sex förväntansfulla tjejer iväg till London. Vi är alla med i LC här i stan men det var ingen obligatoriks resa med klubben utan vi bara tyckte att det var en kul grej att åka iväg tillsammans.


En av tjejerna, T, hade bokat in oss på ett otroligt fint hotell mitt i smeten på Oxfordstreet Thistle Marble Arch. Rekommenderas till Londonresare...billigt och otroligt centralt.


En av tjejerna som var med, E, hade via en vän bokat in oss på två lyxrestauranger en på torsdagen och en på lördagen. På torsdagen hade vi bord på ROKA en japansk restaurang som var helt fantastisk. Där åt vi sushi till förrätt och flera olika varmrätter som vi delade på. Efter restaurangbesöket gick vi till en bar som heter Long Bar...den är hela 45 meter lång!! Där inne träffade vi på massor av trevliga och rika män som ville bjuda fattiga tjejer från Sverige på drinkar...och vi tackade inte nej :-)

Dock gjorde vi väldigt klart för dem att de INTE skulle få något för besväret...varken pengar eller något annat. De bara log charmigt tillbaka och sa -We do this for nothing and if you wanted we would take you to Dubai for nothing :-) Jaja, vissa verkar ha pengar i alla fall...


Fredagen tillägnades shopping och det var riktigt roligt att strosa runt där bland alla mysiga butiker. Det blev lite kläder och smink för min del. På kvällen hade vi bokat träff med LC London på en restaurang i Covent Garden. Det var fantastiskt kul att träffa andra LC tjejer och stämningen var på topp hela kvällen. Runt 22-tiden hade vi stämt träff med en kille som heter Chicco som skulle ta med oss på nattklubbsguidning bland privata klubbar i London. Något som vi såg mycket fram emot såklart. Chicco dök upp och med sig hade han två kompisar som också skulle vara med under kvällen. De tog oss till några mycket trevliga och roliga ställen och vi dansade och drack natten lång. Framåt 03:30 stöp vi i säng på hotellet...nöjda och glada men med ÖMMA fötter :-)


Efter fredagsnattens hårda festande blev lördagen ganska försiktig. Vi strosade upp och ner för Oxford Street och en burgare fick hjälpa till att bota den värsta bakfyllan...lagom till kvällen var vi pigga igen och då var det ytterligare ett restaurangbesök inplanerat.


Vi hade bord på restaurang Maze som ägs och drivs av Gordon Ramsay (Elaka kocken). Vilken upplevelse, vilken mat, vilken service. Det var massor av kypare som jobbade och de behandlade gäserna som kungligheter. De gick igenom menyn med oss och tipsade oss om vad vi skulle välja. Maten var bland det absolut godaste jag har ätit...min meny bestod av:


Förrätt nr 1:

Carpaccio of tuna and swordfish with lime and cucumber marinade, soya dressing


Förrätt nr 2:

Artichoke and potato salad with truffle mayonnaise and potato mustard


Varmrätt 1:

Baked halibut with Serrano ham, pistou vegetables and ham consommé


Varmrätt 2:

Roasted rack of lamb with braised shoulder and ‘four onions’


4 rätter alltså...det var inga bamseportioner och tur var väl det... :) Men alltså otroligt gott!! När vi sen skulle resa oss för att gå kommer det fram en tjej som hälsar oss välkomna till Maze och önskar att vi haft en trevlig middag. Sen frågar hon om vi kanske skulle vilja gå in och titta i köket? Vi blev helg paffa och självklart ville vi det. Vilken upplevelse!!! Massor med kockar, massor med mat och massor av ljud :-) Hon guidade oss runt i köket och svarade vänligt på alla våra frågor. Jag har aldrig tidigare varit inne i ett liknande kök och vi var helt upprymda av hela upplevelsen.


Lördagskvällen avslutades med CSI New York från hotellsängen...så otroligt trötta...Söndagen bjöd på några timmars shopping innan det var dags för oss att bege oss till Stansted och flyga hem.


Helt underbara dagar i London och jag är så glad att jag tog chansen och följde med...nu kommer det dröja länge innan jag kan unna mig en liknande resa igen...snart ska jag ju bli mamma :-P


LOVE



 
 
Ingen bild

Gullan

7 februari 2008 10:57

Säger bara WOW Vilken helg!
Underbart!
Kram Gullan

 
Ingen bild

CJ

7 februari 2008 13:23

Dina sista ord, gjorde mig så varm i kroppen och såå glad för det är sant-snart skall du bli mamma!!!

Åh, vilken helg och jag är grymt avis på besöket på Maze, Gordon är en favorit, dels för att han är så snäll på riktigt(han kan skådespela han så man blir rädd för honom) och dels för han är en sjuhelsikes kock/entreprenör som gått på en del grund men nu är på rätt väg.


Vad kul att få läsa om allt.
Kram

 
Grynisen

Grynisen

7 februari 2008 17:00

Vilken underbar helg... Hade gärna gått på Maze :-) Det kanske man ska passa på att göra när man väl e där!!!

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda *

7 februari 2008 18:24

Å gudars så härligt, blir enormt avis ;) Jag var där hösten 2006 och lääääängtsr tillbaka.
Kram

 
Åse

Åse

8 februari 2008 10:17

Inte varje dag man går på lyxrestaurang. Ni verkar ha haft en härlig helg!

http://didriksson.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards