Direktlänk till inlägg 8 februari 2008

Om vikt

Av Soff - 8 februari 2008 10:12

Jag tänkte att det kanske skulle vara dags för ett inlägg som faktiskt handlar om det som min bloggtitel antyder. Det var ett tag sedan jag skrev nått om min vikt och hur det går.


Kanske för att det inte hänt så mycket, kanske för att det är så mycket annat som händer i mitt liv just nu...kanske för att det har varit lite jobbigt för att jag har inte uppnått mitt mål ÄN!! :(


Egentligen är jag rätt nöjd och det är ju det som är grejen tror jag. Det är svårt att hitta motivation att stå emot godsaker, alkohol och att ta sig ut och träna. Jag hittar numera kläder i de flesta butiker, dubbelhakan är borta och jag känner mig lätt i kroppen och kan utan problem t ex åka snowbord mm. Ändå visar mitt bmi på övervikt 26,1 för att vara exakt = övervikt. Bmi är iofs ett ganska märligt värde och jag borde inte bry mig så mycket om det men ändå är det ju nått att "ta på" liksom. Det skulle vara skönt om det visade på normal viktig. Dit är det exakt 3 kg nu...3 kg = ingenting. Det booooorde jag ju kunna klara av att fixa...men jag vet i tusan hur jag ska fixa det. För hur jag än försöker så har jag nu stått på i princip samma vikt i sedan i oktober 2006. Det skiljer mellan 64-67 kg och jag borde ju vara så nöjd med den prestationen. Ändå gnager min vikt mig, varför?


 
 
K

K

8 februari 2008 10:30

kan rekommendera boken "mattillåtet" iof för folk med ätstörningar men det står MYCKET bra grejer och hjälper även överviktiga.
Tycker du ska vara nöjd! Tycker inte du borde känna pressen! Hoppas du gör det för din egen skull och hoppas du går ner i vikt på "rätt sätt" om du ö.h.t ska gå ner något!

Ha det bra!

http://www.lillajag.blogg.se

 
Bridz

Bridz

8 februari 2008 12:26

Bestäm dig för hur du vill göra. Att gå omkring med dåligt samvete är det sämsta.

Antingen är du nöjd med din vikt som den är nu, och det tycker jag absolut att du kan vara!!!

Eller så bestämmer du dig för att gå ner de där tre kilona och så gör du det. Du vet ju hur du håller vikten, för det har du klarat i två år nu, och det är egentligen det svåraste. Så att gå ner tre kilo borde du klara plättlätt, med att bara under en tid lägga om någon vana.

http://bridz.blogspot.com

 
Ingen bild

CJ

8 februari 2008 17:20

Ja, varför?
Var nöjd med din vikt nu och tänk att din kropp trivs runt denna vikt, alla kroppar är inte gjorda efter samma form el exakt BMI.

Tänk istället på att WOW i snart 2 år har du stått stilla, du har klarat att behålla din vikt, du har kunnat äta både gott och onyttigt ibland varvat med mer nyttigt och ändå inte gått upp=DU HAR LYCKATS!!!!

De säger ju "Att gå ner är eg en lätt sak(ja efteråt ja kan jag tycka) men att stanna kvar och inte gå upp allt igen är ett helvetes jobb och det har du klarat, Tänk på det och var stolt över det!

Nöj dig och tänk på att resten av ditt liv kanske inte behöver handla om vikt och kilon hit och dit, skulle inte det vara skönt, att vara nöjd som du är-smaka på det ordet n ö j d ;O))

Sedan på alla bilder vi har sett så är du hur fin som helst, du ser kanonfin ut, frisk och snygg, kan man begära mer ;O)

Så jag tycker du skall lägga energin på annat och vara nöjd och fortsätta som du gör, för det funkar ju jättebra.
Strunt i dessa futtiga 2-3 kilo, de kanske ramlar av sedan när du springer runt med barnvagn och flänger runt efter erat gullegryn el hur?
Trevlig Helg!



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards