Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Soff - 5 mars 2008 11:56

Igår hände nått stort...


Jag blev utsedd för VD på det bolag som jag arbetar på. Under ett styrelsemöte hos våra revisorer lämnade vår dåvarande VD in sin avskedsansökan och föreslog styrelsen att jag skulle tillträda som ny VD. Styrelsen beslutade enhäldigt att godkänna förslaget.


Det här låter ju väldigt strikt och formellt och egentligen är det ju det men ni som känner mig privat vet ju att vi har ett familjeföretag och att den gamla VDn är min egen pappa. MEN det gör inte det hela mindre allvarligt eller mindre formellt, inte för min egen del i alla fall. Jag ska göra mitt yttersta för att sära på min yrkesroll och mig som privatperson. I dagsläget är det bara vi i familjen som jobbar här men inom en snar framtid ska vi anställa fler personer och då är det viktigt att det finns en tydlighet från min sida.


Oj oj mycket tankar nu och jag kan inte få ner allt på ett inlägg så här så  klart. MEN det jag också vill säga är att jag kommer ha mycket mycket mindre tid att blogga så här på dagtid. Nåja, jag skriver mer snart i alla fall. Måste ventilera mina tankar känner jag.


Nu är det lunch...kåldolmar....mmmmummmmms!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards