Direktlänk till inlägg 20 mars 2008

Ta nya tag

Av Soff - 20 mars 2008 13:38

Idag är en bättre dag än gårdagen. Vi/jag mår lite bättre nu. Tårarna har sinat och jag har åter kommit till sans. Mycket tack vare många samtal med nära och kära och framförallt mellan mig och maken. Vi fixar det här han och jag. Vi känner det. Och det känns skönt att vi är på samma våglängd och tänker lika så att vi får stöd hos varandra.


Sättet som det här gick till på är på många sätt grymt, precis som en del av er skrivit i era kommentarer, och någon hänsyn till våra hjärtan verkar inte finnas från den andra sidan. Vi har nu fått veta att det här inte på något sett var ett unikt fall när det gäller adoptioner från just Taiwan utan att vi kan förvänta oss att samma sak kan hända igen. Min första tanke var svar, mycket svart men nu när det har landat och jag har accepterat att det kan bli så så känner jag mig lite lättare till mods. Det gäller att ställa in sig på hur det kan bli. När vi fick förfrågan om syskonparet visste vi så lite, fick så lite information om hur det kunde bli. Nu är vi mer rustade och mer inställda på vad som kan komma att ske.


Tydligen är det som sagt vanligt att det går till just så här från Taiwan, många familjer från frågan samtidigt om samma barn och det blir en sorts tävling. Det gäller bara att stå som vinnare någon gång. När nästa förslag kommer till oss kommer vi att vara mer lugna i vår inställning och i vår förhoppning om att vinna, vi kommer göra allt vi kan såklart men inte låta våra hjärtan bli för engagerade direkt. Det kommer vi att vänta med tills dess att vi VET att det var vi som gick segrande ur striden.


Jag vill tacka igen för allt stöd jag får av er här inne, det värmer mig in i själen och jag vill önska er alla en riktigt riktigt GLAD PÅSK!!


 
 
Bridz

Bridz

20 mars 2008 14:09

Förlåt, men visste BFA att det går till så här i Taiwan, men informerade inte er om det? I så fall tycker jag på sätt och vis att det är ännu värre. De kunde ha besparat er en stor del av smärtan, men lät bli. Av vilket skäl då?

http://bridz.blogspot.com

 
Ingen bild

Linda*

20 mars 2008 16:46

Skönt att höra att det är lite bättre i dag. Jättetråkigt att det får gå till så där.
Ha en trevlig påsk

 
Åsa

Åsa

20 mars 2008 16:49

Har läst din blogg litegrann och jag blev så ledsen när jag läste om er förlust. Att det kan/får gå till så här är ju vansinnigt. Jag önskar er all lycka framöver.

http://asaomivf.blogspot.com

 
Ingen bild

Petra

20 mars 2008 17:03

Det som inte fick hända hände. Vi kände precis som er när vi visat intresse för ett barn de frågat OSS om. Att sen bli bortvald, det känns rent ut sagt för jävligt. Som om man är andra klassens människa, inte bra nog.

Men vi tänker så här. Vissa saker är bara meningen. Det var inte de här barnen ni skulle ha. Ert barn väntar fortfarande på er. Och ni på henne/honom. Vårt barn finns också, om än i spermie/ägg format just nu.

Nej, man tror inte att det får gå till så här. Men vi vet, vi som är i adoptionsvärlden.

Skickar iaf en stor kram till er båda två. Jag vet att ni klarar detta också. Tänk alla besvikelser vi redan gått igenom, OCH KLARAT.

Tänker på er, av hela mitt hjärta

 
Grynisen

Grynisen

21 mars 2008 10:11

Tänker så på er... Hoppas ni trots tårar och besvikelse får en fin Påsk tillsammans.

Ta hand om varandra...

GLAD PÅSK

Kram Johanna

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena

23 mars 2008 14:01

Usch, vad tråkigt att höra :(. Jag förstår att ni är ledsna, arga och frustrerade! Jag hade inte hört om just den där varianten förut, men visst har jag hört om hemska fall (från andra länder än Taiwan) där paret fått barnbesked som sen av olika anledningar dragits tillbaka... Det måste vara fruktansvärt :( *kramar om och hoppas att ni snart ska få besked om just ert/era barn*

 
Ingen bild

Sara

26 mars 2008 00:39

Ville bara ge Er en lyckoönskning med allt. Södra norrland håller tummarna för er och framtiden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards