Alla inlägg den 9 april 2008

Av Soff - 9 april 2008 09:56

Jag är tillbaka på båten...lugnet som infann sig förra veckan skulle visa sig vara lugnet före stormen.


Vi gick på grund idag PANG sa det och det skakade till i hela båten.Jag flög åt alla håll och landade tillslut på mage...illamåendes och kräkandes. Vad var det som hände? Jag förstår ingenting...jag var inte förberedd.


När jag öppnade ögonen blev jag ännu mer förvånad och på ett sätt rädd. Framför mig fanns det som kunde bli min räddning. Framför mig fanns det som kunde vara min väg bort från båten. De sträckte ut sina armar och bad mig att följa med. Själv blev jag panikslagen och stod som fastgjuten. Var det här min väg? Var det dags att gå nu? Sakta sakta kom insikten...nej det här är inte rätt. Det är inte min räddning som kommit. Tårarna rann nedför mina kinder och jag skakade på huvudet.


Jag sa NEJ....jag kan inte bekripa att jag sa nej. Alla ben i min kropp skriker efter räddningen men när väl chansen kom så sa jag nej. Jag vet att det är rätt beslut. Hur konstigt det än låter så är det så.


Jag är kvar på båten. Tittar bort mot räddningen som bara åker längre och längre bort...snart ser jag den inte och jag önskar att minnet av den ska försvinna fort.


Nu står vi på grund och kommer ingenstans. Jag är nu än mer utsatt för fara och risk. Jag kommer aldrig kunna vara föreberedd på vad som komma skall. För vad vet jag? Vad har jag lärt mig? Jo, att jag inte vet ett enda dugg om vad som kommer att hända och därför kan jag inte skydda mig på något vis.


Tack och lov för mina vänner, som håller mig vid liv ...tack!





Fan

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards