Alla inlägg den 18 april 2008

Av Soff - 18 april 2008 16:15

Nu är det snart dags att stänga kontoret för ännu en helg. Denna helgen är fullproppad med aktiviteter. Ikväll ska vi fira vår goda vän T som fyller 40 år, ska bli så kul att gå på fest. I morrn ska jag fira min morbror som fyller 64 år...fest fest fest...:-) Och sen på söndag ska jag jobba som funktionär på en hundutställning här i stan. Så ja det är inte mycket tid över till vila i helgen men kul ska det bli i alla fall.


Ha det så jättebra!!


Nästa vecka ska jag berätta spökhistorier...


Av Soff - 18 april 2008 10:22

Det var ett tag sedan jag skrev om hur det går med vikten...lite mycket annat att fundera på för min del i och för sig men kanske ska en del inlägg ändå handla om vikt med tanke på min bloggs titel.


Nåväl, jag har vägdag på fredagar hemma och sen förra veckan visade vågen +0,9 kg. Inte så bra om man ser till att jag vill komma i form till Beach 2008 men med tanke på hur veckan har varit och hur lite jag motionerar nu för tiden så känns resultatet ändå ok.


Kryssningen förra helgen satte nog sina spår och den stora påsen med Toblerone har väl inte direkt haft en positiv inverkan på min vikt. Nåja, siffrorna som visades i displayen var 66,6 kg. Så länge jag håller mig under 67 så är jag nöjd. Målet på 60 kg ligger ändå kvar men frågan är om jag någon gång kommer att nå dit? Nåja, skam den som ger sig. Just nu är jag bara supernöjd över att jag håller mig mellan 65-67 kg. Det har jag gjort nu de senaste två åren och det känns verkligen som att min kropp vill ha det så här. Jag unnar mig saker ibland och sköter mig bra i mellanåt och resultatet blir +-2 kg hela tiden.


Dock ska jag försöka ta mig ut och motionera mer, då måste det hända positiva saker på vågen och det är ju lättare nu när det är ljust och fint ute. Jag ska försöka få med maken runt i spåret denna gång men han verkar svårflirtad till detta.


Jag fick en fråga om jag hade några råd till en nybörjare...och jag har funderat lite på det där. Jag skulle nog säga att det viktigaste är att man själv funderar på och hittar vad det är för något man själv gör som är mest fel?

Dricker man mycket läsk?

Äter man för mycket godis?

Slinker det ner kaffebröd lite för lätt?

Äter jag för stora portioner?

Äter jag för sent på kvällen?

Motionerar jag för lite? J


a det kan ju vara vad som helst och det gäller att hitta vad det är som just du gör "fel" eller kan bli bättre på. När man väl insett vad det är som behöver ändras...det kan ju vara mer än en sak men börja med att fokusera på det största och bryt den vanan. Börjar man med att ändra precis allt så tröttnar man rätt fort.  Och det kräver mycket energi för att brya en dålig vana. Ja, det är mitt bästa tips för att komma igång med viktnedgången.


För mig väntar ännu en helg med festligeheter så det vet i tusan hur det går med vikten kommande vecka...det återstår att se.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards